Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har registrert meg på et fullsendig annet forum, og der kan man ha avatarer. De som siden har tilgjengelige passer ikke meg, men hvordan finner jeg passende avatar da?

De bildene jeg finner på nettet som jeg liker er jo _alt_ for store.

Noen som kan hjelpe?

Skrevet

Hvor store kan de være, da? Jeg har masse linker, men det er ikke noe poeng i å vise deg 100x100 dersom de maks kan være 64x64. Hva slags type bilder tenkte du på? Kjendiser, naturbilder, "still-life" fotografier, animasjoner, tegneseriefigurer..?

Skrevet

Hvor store kan de være, da? Jeg har masse linker, men det er ikke noe poeng i å vise deg 100x100 dersom de maks kan være 64x64. Hva slags type bilder tenkte du på? Kjendiser, naturbilder, "still-life" fotografier, animasjoner, tegneseriefigurer..?

Tror det var max 62x62 eller noe slikt. Og jeg er vel mest interessert i mennesker og/eller natur.

Gjest Kvadratroten
Skrevet

www.flickr.com

Her er masse natur og mennesker. Thumbnail-bildene gjør seg godt som avatar. Du kan sikkert stjele ansiktet til noen og late som om det er ditt. Det ville ikke være første gang det har skjedd.

Skrevet

www.flickr.com

Her er masse natur og mennesker. Thumbnail-bildene gjør seg godt som avatar. Du kan sikkert stjele ansiktet til noen og late som om det er ditt. Det ville ikke være første gang det har skjedd.

Takk! Skal kikke litt der.

Skrevet

www.flickr.com

Mange flotte bilder!!! Men alle er alt for store til å bli avatarer. Kan ikke ha mer enn 62x62 piksler.

Gjest Kvadratroten
Skrevet

Mange flotte bilder!!! Men alle er alt for store til å bli avatarer. Kan ikke ha mer enn 62x62 piksler.

Se om du ikke kan bruke thumbnail-versjonen av bildene, der er det mange forskjellige størrelser. Mange av de er på 75x75, men du kan sikkert bare klippe de litt, hvis du må ha mindre.

Gjest lyspæra65
Skrevet

Tror det var max 62x62 eller noe slikt. Og jeg er vel mest interessert i mennesker og/eller natur.

åpne paint, og velg Bilde øverst, så antributter, og skriv inn størrelsen der ( i piksler, 64x 64), så ser du hvor stort du kan ha bildet, ev tegne et selv f eks, klippe og lime fra andre bilder. Om du kopierer inn større bilder enn 64 x 64 nå, så blir området forstørret igjen, om du har XP, i windows 98 holder alt du limer inn samme størrelse, dette skjønner du når du limer inn :).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...