Gå til innhold

Jobbintervju - haster!

Anbefalte innlegg

Gjest hastar
Skrevet

Jeg skal på jobbintervju i morgen, men jeg har gjort en stor tabbe og glemt å printe ut attestene og vitnemålene mine! Jeg har noen gamle kopier liggende, men de er ikke oppdaterte mtp karakterer og studiepoeng. Hva gjør jeg? Tar med det gamle jeg har printet ut slik at de får noe fysisk, eller tar med alt på en USB penn og sier jeg har alt der?

Skrevet

Har du mulighet å stikke innom noen som har skriver (antar du ikke har det selv) og få printet ut attestene før intervjuet?

Jeg ville nok stått opp en time før og gjort det, framfor å ta de med på en USB-penn for å be de printe det ut. Det vil bare gi de inntrykk av at du er dårlig forberedt.

Skrevet

Jeg ville gjort det meste som stå i min makt for å få printet ut de dokumentene før intervjuet. Det må vel være en mulighet for å gjøre det? Kamerat, slektning, nabo, bibliotek?

Det gir nok ikke noe godt inntrykk å komme på intervju med "Vil dere se hva jeg har gjort før, så får dere printe det ut selv".

Gjest hastar
Skrevet

Jeg ville gjort det meste som stå i min makt for å få printet ut de dokumentene før intervjuet. Det må vel være en mulighet for å gjøre det? Kamerat, slektning, nabo, bibliotek?

Det gir nok ikke noe godt inntrykk å komme på intervju med "Vil dere se hva jeg har gjort før, så får dere printe det ut selv".

Problemet er at intervjuet er kl.9 og jeg må komme meg dit + biblioteket åpner ikke før 08.30 så derfor jeg er litt desperat nå. Kjenner ingen som bor i nærheten av meg som har printer og buss/tog nå er for sent.

Gjest hastar
Skrevet

Har du mulighet å stikke innom noen som har skriver (antar du ikke har det selv) og få printet ut attestene før intervjuet?

Jeg ville nok stått opp en time før og gjort det, framfor å ta de med på en USB-penn for å be de printe det ut. Det vil bare gi de inntrykk av at du er dårlig forberedt.

Ja dårlig forberedt. Huff og huff. Intervjuet er kl.9 og jeg må komme meg dit + biblioteket åpner ikke før 08.30 så det er problemet. Er det noen andre steder jeg kan printe ut ting?

Skrevet

Ja dårlig forberedt. Huff og huff. Intervjuet er kl.9 og jeg må komme meg dit + biblioteket åpner ikke før 08.30 så det er problemet. Er det noen andre steder jeg kan printe ut ting?

Det kan jo hende at diverse fotosjapper/ trykkerier kan hjelpe deg, men det spørs om de åpner noe særlig før biblioteket altså.

Skrevet

Problemet er at intervjuet er kl.9 og jeg må komme meg dit + biblioteket åpner ikke før 08.30 så derfor jeg er litt desperat nå. Kjenner ingen som bor i nærheten av meg som har printer og buss/tog nå er for sent.

Da hadde jeg ringt på hos nærmeste nabo. Du er jo i nød!! Kom an, de blir bare glade for å hjelpe deg.

Mary Poppins
Skrevet

Det vil desverre ikke se særlig bra ut dersom du ikke kommer med de oppdaterte attestene dine. Har du sjekket når allkopi åpner? Hva med å være på bibilioteket så fort de åpner, skrive ut papirene og ta en taxi til bedriften? Kan du rekke det? Husk å forhåndsbestille taxien isåfall.

Jeg hadde gjort ganske mye for å få tak i papirene mine, ellers tror jeg kanskje du kan anse jobben som tapt, dersom de har mange søkere.

Skrevet

Nei, da er gode råd dyre. Med mindre du har noen du kan stikke innom sånn på morgenkvisten, så får du møte opp på jobbintervjuet ved godt mot og forklare situasjonen, og si at du får fikset papirene og kan stikke innom med dem senere på dagen, for eksempel.

Skrevet

Hva med å stikke innom en skole, en offentlig etat e.l. Jeg hadde gladelig hjulpet en som var i nød med noe slikt kl. 8 om morgenen.

Skrevet

Klarer du ikke å få printet ut papirene før intervjuet, så foreslår jeg at du sier det som det er, at du rett og slett glemte det, og da du kom på det var det for sent. Så kan du selvfølgelig også si at du gjerne kommer innom med papirene rett etter intervjuet. Er du interessant nok, så godtar de det. Alle kan bli stressa og glemme, og det er et kjempepluss med ærlige kandidater som i tillegg er modige nok til å være det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...