stian123 Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Hei. de siste månedene har jeg følt meg skikkelig jævlig i grunn, det startet med at jeg bare plutselig ikke lengre klarte å stå opp til skolen og sovnet etter at jeg kom hjem fra skolen, for noen uker siden fortsatte det med at jeg ikke fikk sove om nettene og at jeg ble uforklarlig forvirret med omgivelsene og situasjonen jeg er i (skole, trening, jobb osv). Dette er utrolig nokk ikke alt, vekten har bare gått oppover og jeg har følt meg skikkelig tilbaketrukket fra folket rundt meg (er til vanlig ganske sosial).. jeg har trent spinn 4 - 6 ganger i uka og hatt styrketrening rett etter eller før spinntimene, der jeg har kjørt 5x5 og en hovedmuskel pr gang. Har spist om ikke riktig men nokk mat og ikke formye.. er det noen her som har tips til hvordan jeg kan gjøre om programmet, trene mindre uten å falle helt sammen samt ikke øke noe vekt?? det jeg har vurdert over er maks 3 styrketreninger og kanskje 1 spinn time i uka samt konsentrere meg mere om kosholdet helt til det blir en bedring i formen.. håper noen kan gi meg tips til hvordag få dette til og gå over?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg synes du bør prøvde å bare ta noen dager helt hvile. Nå kommer helgen. Ta det veldig med ro på alle plan. Sov og spis godt. Gjør minst mulig (og ikke tren) noen dager ut i neste uke. Da kan det hende at overskuddet kommer tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Du sier ikke hvor gammel du er men du nevner skolegang osv. så jeg antar at du er ganske så ung. Symptomene du nevner med dårlig søvn, at du er sosialt endret, rastløs osv. er vanlig når det er ubalanse mellom treningsmengde og intensitet på den ene side og restitusjon og hvile på den andre. Spesielt sårbare blir vi også når vi blander trening som f.eks. spinning og tung styrketrening !! For en periode foreslår jeg at du bare trener hver annen dag og bare gjør en ting av gangen! Men jeg kan ikke la være å nevne for deg at hvis du er i tvil om plagene dine har med trening å gjøre, så bør du ta en tur til legen din. Ellers går jeg ut ifra at du ikke tar tvilsomme "kosttilskudd" som kan gi birkninger !! Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stian123 Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Du sier ikke hvor gammel du er men du nevner skolegang osv. så jeg antar at du er ganske så ung. Symptomene du nevner med dårlig søvn, at du er sosialt endret, rastløs osv. er vanlig når det er ubalanse mellom treningsmengde og intensitet på den ene side og restitusjon og hvile på den andre. Spesielt sårbare blir vi også når vi blander trening som f.eks. spinning og tung styrketrening !! For en periode foreslår jeg at du bare trener hver annen dag og bare gjør en ting av gangen! Men jeg kan ikke la være å nevne for deg at hvis du er i tvil om plagene dine har med trening å gjøre, så bør du ta en tur til legen din. Ellers går jeg ut ifra at du ikke tar tvilsomme "kosttilskudd" som kan gi birkninger !! Lykke til. er 21år og tar ingen kosttilskudd utenom omega 3:) styrke treningen jeg har brukt å hatt er bare vanlig "vedlikehold" for jeg har lagt mest vekt på spinnigen på grunn av at det er snart sykkelsesong. ikke lenge siden jeg har hatt 2 uker treningsfri men da jeg starter på igjen ble jeg mye værre og de siste symtomene kom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halvor Lauvstad, helse- og treningsterapeut Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Jeg synes du bør prøvde å bare ta noen dager helt hvile. Nå kommer helgen. Ta det veldig med ro på alle plan. Sov og spis godt. Gjør minst mulig (og ikke tren) noen dager ut i neste uke. Da kan det hende at overskuddet kommer tilbake. Hei! Jeg slutter meg til Thor-Øistein og Stian 123. Et generelt tips når du skal planlegge og prioritere trening, er å definere hva som er viktigst for deg; i ditt tilfelle styrketrening eller sykkel. La det viktigste komme først. Kanskje du skal prioritere 'rene' sykkeløkter 2-3 ganger i uka og maks en eller to rene styrkeøkter de neste ukene. Akutt for å samle litt overskudd kan det kanskje hjelpe med noen svært rolige sykkelturer med relativt lav puls og lett terreng. Halvor L 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.