Gå til innhold

Regle for å huske nødnummer

Anbefalte innlegg

Snorkfrøken
Skrevet

Hvordan er den? Eneste jeg husker er noe sånt som " om du ikke føler deg spretten, ring 113"

Har lest en sånn regle for de tre nødnumrene her en gang i verden.. noen som husker?

Skrevet

Har ikke hørt noen før, et par forslag:

Hvis noen slår deg i koll, ring 112

Om huset skulle svi, ring 110

Skrevet

Har ikke hørt noen før, et par forslag:

Hvis noen slår deg i koll, ring 112

Om huset skulle svi, ring 110

Alle tre var fine, kanskje jeg kan klare å huske dem nå? :-)

Gjest 112 - Blind Vold
Skrevet

Det er en Nemi-stripe som handler om dette. Så vidt jeg husker irriterer hun seg over at 110 ikke er nummeret til "Politi", selv om det rimer. Jeg tror den avsluttes med at hun husker at 112 rimer på "Blind Vold".. Du får søke den opp..

Skrevet

Egentlig trenger du ikke å huske mer enn nummeret 112 da dette er det internasjonale nødnummeret.

Skrevet

Jeg kan en litt mer kjedelig / seriøs, den handler om å huske hva som er hva. Man må selv vite at numrene er 110, 112 og 113: Bare På Alvor - Brann, Politi, Ambulanse.

Skrevet

Egentlig trenger du ikke å huske mer enn nummeret 112 da dette er det internasjonale nødnummeret.

Er 112 et internajonalt nødnummer? Men i England er det vel 999 og i USA 911.

Gjest annlovinda
Skrevet

Er 112 internasjonalt nummer?????

Skrevet

Jeg husker dem utifra lengden på ordene. Brann er kortest og kommer først, altså 110. Ambulanse er lengst og kommer sist, altså 113. Politi er da 112.

Gjest arktis
Skrevet

Brenner det i ditt lune hi-ring110.

Kommer det tusser og troll,ring 112.

Er du syk og skvetten,ring 113.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Lavest nummer = kortest navn

110 - brann

112 - politi

113 - ambulanse

Trenger da ingen regle for dette vel?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg husker dem utifra lengden på ordene. Brann er kortest og kommer først, altså 110. Ambulanse er lengst og kommer sist, altså 113. Politi er da 112.

Eh ja, nemlig!

Skrevet

Lavest nummer = kortest navn

110 - brann

112 - politi

113 - ambulanse

Trenger da ingen regle for dette vel?

Jeg sier brann-politi-sykebil, så er huskeregelen at det er i alfabetisk orden...

Skrevet

Eh ja, nemlig!

Sorry, trodde du var sarkastisk. Ser nå at du har skrevet det samme over her. :)

Skrevet

En venninne lærte meg en gang den helt ulogiske rekkefølgen BPA, Brann Ambulanse Politi, 110, 112, 113. Og merkelig nok husker jeg det. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...