Gjest jente26**feit Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Hei! Jeg sliter med spiseforstyrrelse. Jeg er naturlig slank, trives best på 56-58kg, da er min bmi rundt 19. Nå veier jeg fem kilo for mye. Jeg føler meg stygg og har mest lyst til å sitte hjemme alene, men da overspiser jeg. Har forsøkt å slanke meg i over ett år, uten å lykkes noe særlig. Jeg spiser til jeg nesten kaster opp, og ellers sulter jeg meg, og selv om dette ikke angår noen andre så blir de fleste bare sure av å høre om mine luksusproblemer. Nå i det siste har jeg vurdert lipolyse, personlig trener osv for å gå ned de få kiloene, men er så selvdestruktiv at jeg spiser feil mat hver dag. For fire år siden fikk jeg behandling for bipolar lidelse med orfiril, og lurer nå på om jeg burde begynne med det igjen for å få kontroll over spisingen. Hva tror du? 0 Siter
Silje80 Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Jeg syns du bør tenke godt over hvorfor du vil begynne på orfiril. Er det kun for å slanke deg- eller er det på grunn av din bipolare lidelse? Du må ikke lure deg selv her. Å bruke medisiner for å slanke seg er ikke bra, har selv gått i den fellen. Det er psykisk lidelsen din ligger, du blir ikke friskere av å bruke medisiner for å slanke deg. Du burde heller søke behandling for det som egentlig er problemet og løse det den veien. Håper du ikke velger medisinene. 0 Siter
Silje80 Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Jeg syns du bør tenke godt over hvorfor du vil begynne på orfiril. Er det kun for å slanke deg- eller er det på grunn av din bipolare lidelse? Du må ikke lure deg selv her. Å bruke medisiner for å slanke seg er ikke bra, har selv gått i den fellen. Det er psykisk lidelsen din ligger, du blir ikke friskere av å bruke medisiner for å slanke deg. Du burde heller søke behandling for det som egentlig er problemet og løse det den veien. Håper du ikke velger medisinene. Vil bare si at hvis medisinene hjelper deg mot både din psykiske lidelse og på en positiv måte mot sf'en kan det være til hjelp. Akkurat som topimax har hjulpet meg. Men ikke misbruk det! 0 Siter
fluxing Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Det er vel mest fluoxetin som brukes ved overspising. Overspising er vel mere "tillært" Mens bipolar er mere biologisk og medfødt. og behandles med stemninsstabiliserende meds. Jeg vl tro behandlingen bør være noenlunde separt. Noe i dette? 0 Siter
FINGERPRINT Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Har du prøvet Fontex ? Dette er et preparat som ofte blir brukt mot spiseforstyrrelse . Du mister en del matlyst og er ikke så opphengt i vekta som gjør det vanskeligere og bli kvitt til mer du tenker på den. Hilsen FINGERPRINT 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.