Gå til innhold

Når vi snakker om søppel...så hundebæsj..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om at de som går forbi deres hus legger søppel i deres søppelkasser??

Da snakker jeg ikke om store mengder, men sjokoladepapir, ispapir, hunderposer osv...

Min datter og jeg gikk tur, hun var ferdig med isen og jeg pekte på en tilfeldig søppelkasse.....hun torde ikke kaste det der, det var jo andres eiedom..

Når jeg plukker opp etter vår hund, knyter jeg posen godt igjen og legger den i nærmeste søppelkasse...en dag kom en av søppelkasse eierene ut, og jeg har aldri før blitt så skjelt ut...Hvorfor det?? Mange plukker jo ikke opp etter seg engang....Er vel bedre å ta den opp å kaste da, enn å la det være....Mange plukker jo ikke opp fordi det er kjedeligt og bære det på hele turen...

Alle vet vi hvor kjedeligt det er med denne hundeavføringen langs med veiene....

Du er iallefall velkommen til min søppelkasse ;o)

Skrevet

Vi får stadig andres hundeposer og sjokoladepapir i søppelkassen, ekstra mye pga. plassering ved en fotgjengerovergang. Jeg syns for så vidt det er OK, bortsett fra når det hives søppel før vi har fått satt i ny sekk etter siste tømming. Det er mye verre å se at folk hive hundeposene i veikanten, da hadde det vært bedre å la dritten ligge uten pose... Men jeg skjønner at noen folk reagerer på å få hundebæsj i søppelkassen...

Gjest Jeppesen
Skrevet

Folk må gjerne kaste papir o.l i søppelkassen min, men hundedritten får du vær så god kaste i din egen/offentlig søppelkasse. Æsj.

Gjest Hundehateren
Skrevet

At noen kaster ispapir i min søppelkasse, er helt greit, bedre det enn at de kaster det på bakken og forsøpler mitt nærmiljø, men grensen går ved hundeposer, det er ekkelt, tenk hvis det går hull i posen og driten blir klint utover?

Men så HATER jeg hunder også, kan ikke fordra dem, de er ekle skapninger og etter min mening burde alle hunder gått med bleie, så kunne eierne skiftet på dem når de kom hjem, bedre det enn at mine barn skal komme hjem med joggeskoene tilklint av dritten!

Gjest Kast gjerne i min
Skrevet

Vi får stadig andres hundeposer og sjokoladepapir i søppelkassen, ekstra mye pga. plassering ved en fotgjengerovergang. Jeg syns for så vidt det er OK, bortsett fra når det hives søppel før vi har fått satt i ny sekk etter siste tømming. Det er mye verre å se at folk hive hundeposene i veikanten, da hadde det vært bedre å la dritten ligge uten pose... Men jeg skjønner at noen folk reagerer på å få hundebæsj i søppelkassen...

Kast gjerne i søpla mi=) En bitteliten pose en gang i blant skader vel ingen(skal også litt til at det går hull på skikkelige hundeposer)-det er jo så mye annet dritt nedi søpla uansett=)

Skrevet

Her kastes nok en og annen pose med hundebæsj og anna småsøppel som ispapir, sjokoladepapir osv i søpla vår, og det syns jeg er helt greit. Mye bedre det havner der enn på bakken. Jeg har aldri opplevd å få klint hundebæsj i dunken pga at det har gått hull på posen. Skulle det skje, så blir det borte ved spyling av dunken, det gjør vi i ny og ne uansett.

Så værsågod, kom og kast :o)

Skrevet

Jeg synes det er ok at folk bruker min søppelkasse til å kaste hundeposene i.

Hvis jeg er langt hjemmefra når jeg plukker opp etter min hund, så prøver jeg å finne et sted å bli kvitt posen. Hvis det ikke finnes offentlige søppelkasser, så sniker jeg meg til å kaste den i en privat kasse (men selvfølgelig bare hvis det er søppelsekk der).

Tror en del misliker dette, men jeg kan ikke se noe mer uhygienisk med hundebæsjen enn mye av det andre som ligger i søpla. Folk skal vel ikke roterundt nede i søppelkassene sine?

Skrevet

Her kastes nok en og annen pose med hundebæsj og anna småsøppel som ispapir, sjokoladepapir osv i søpla vår, og det syns jeg er helt greit. Mye bedre det havner der enn på bakken. Jeg har aldri opplevd å få klint hundebæsj i dunken pga at det har gått hull på posen. Skulle det skje, så blir det borte ved spyling av dunken, det gjør vi i ny og ne uansett.

Så værsågod, kom og kast :o)

Skulle gjerne visst hvor du bor :-)

Skrevet

Skulle gjerne visst hvor du bor :-)

Kanskje jeg er nabo'n....;o)

Når jeg tenker meg om så tok jeg faktisk med meg alle hundeposene hjem sist jeg passet hunden til mine foreldre, jeg turte ikke kaste i andre sine dunker...;o) Men da trillet jeg barnevogn og hadde med meg søppelpose under vogna så det var lissom ikke noe problem å få de med seg.

Skrevet

Det kommer vel litt an på. Noen steder har man plastdunker, egne for restavfall og papp/papir etc. Da er det ingen søppelsekk oppi, alt går rett i dunken. Jeg har selv sett moste hundeposer ligge nederst i en slik dunk, og jeg orker ikke å prøve å forestille meg hvordan arbeid det blir å fjerne slike. En annen ting er at alt restavfall skal pakkes godt inn, så ispinner og liknende som kastes i dunken er strengt tatt mot reglene, og det er også typisk sånt som klistrer seg fast på innsiden av dunken og blir værende.

De stedene man har søppelsekker oppi søppeldunken blir saken annerledes, da gjør det ikke så mye om det havner både klissete ispinner og hundeposer som det kanskje går hull på oppi der.

Jeg har de førstnevnte plastdunkene. Jeg synes som sagt det er ekkelt å tenke på sprengte hundeposer oppi dem, men jeg ville ikke reagert om noen hadde lagt noe oppi dem. Jeg bor i et boligområde, jeg kan ikke komme på en eneste "offentlig" søppelkasse i umiddelbar nærhet, og jeg synes det er for ille at man skal drive og bære rundt på hundebæsjen, eller at unger må holde ispinnen i hånda helt til de finner den "riktige" søppelkassen. Da er det mye bedre at de bruker min, enn at sånt går i grøftekanten.

Om jeg hadde bodd i nærheten av et turområde og "alle" hadde kastet hundeposene sine i søppelkassen min, ville jeg nok blitt mer irritert. Det handler jo ikke -bare- om prinsipp og urenslighet, men faktisk i noen tilfeller også om plassen. Vår søppelkasse er ganske "sprengt" når søppelbilen kommer, så det er ikke plass til ubegrenset med hundeposer oppi der.

Konklusjonen min må vel bli at jeg synes det er greit å "låne" litt plass i søppelkassene til hverandre, når det er mangel på offentlige søppelkasser.

Skrevet

Små poser med bæsj og annet rask må gjerne puttes i vårt sameies søppelkasser - men dumping av digre søppelposer irriterer meg. Vi har mer enn nok av søppel selv, vi som bor her, og hvis naboer også skal bidra, må vi kjøpe ny dunk snart. For sameiets regning.

Forresten fortjener du skryt for å plukke opp etter bikkja - det er slett ingen selvfølge for alle hundeeiere! :-)

Skrevet

Jeg vegrer meg for å kaste smårask som f eks ispapir i andre folks søppelkasse (har ikke hund), nettopp fordi jeg er usikker på om folk synes det er ok. Men jeg ville ikke hatt noe imot at folk hadde hatt noe slikt i min kasse.

Jeg synes det er flott at folk plukker opp etter hunden sin! Bæsjen bør bare ligge igjen dersom man er i "or'ntlig skog", dvs bæsjer bikkja i slike små friområder som ligger midt inne i boligområdene, synes jeg de kan plukke det opp, for barn i nabolaget leker i de små skogholtene som er:-)

Skrevet

Hvis vi fyller opp søppeldunken og trenger "ekstrasekk", koster det en god del penger. I min husstand er vi mange, så vi fyller raskt opp dunken selv. Det er derfor dumt dersom alle som bruker gangveien forbi der vi bor, også benytter vår søppeldunk til å bli kvitt avfallet sitt.

Hvor langt går egentlig hundeeiere på tur med bikkja si, og hvor mye kan ei bikkje gjøre fra seg siden eieren ikke orker og ta med seg posen til en offentlig søppelkasse eller i verste fall helt hjem?

Men hvis jeg må velge mellom å vasse i andres søppel og tråkke i hundedritt utenfor inngangsdøra mi, eller akseptere at søppeldunken min blir brukt av andre. Så vil jeg helst at søppeldunken benyttes :)

Skrevet

Når jeg gikk tur med min dattters hund, pleidde jeg ta evt bæsjeposer med meg hjem, Våget ikke kaste i andres søppelspann.

Små papir o.l. må folk gjerne kaste i mitt avfall, men helst ikke store hundebæsjer og og annet stort søppel. Restsøppeldunken min (blir tømd bare hver 4. uke), er forresten alltid full. Har tenkt å skaffe meg en stor dunk, det koster bare ca 50 kr mer i året å få tømt den.

petter smart
Skrevet

For min del kan folk godt kaste småting, så lenge de ikke stinker eller kan sette seg fast inne i søppelbøtta (vi bruker ikke pose).

Men det folk ofte glemmer er at det kanskje ikke er bare de som kaster i en bestemt søppelkasse. Bor en rett til kan mange kaste litt og da blir det mye til sammen.

Ser jeg noen som kaster hundedritt i vår søppelkasse så får de høre det.

Selvfølgelig er det bedre at folk plukker opp dritten, men siden det er etter deres hunder må de selv sørge for å bli kvitt den. Enten i en offentlig søppelkasse eller hjemme hos seg selv.

Skrevet

Mener jeg hørte en gang at det ikke er lov å kaste hunde- og kattebæsj i søpla?

Mange steder er det da også satt opp små "hundebæsj-søppelkasser" rundt om i turområdene der hundeeiere ferdes.

Skrevet

Mener jeg hørte en gang at det ikke er lov å kaste hunde- og kattebæsj i søpla?

Mange steder er det da også satt opp små "hundebæsj-søppelkasser" rundt om i turområdene der hundeeiere ferdes.

Det KAN da ikke være ulovlig? Man MÅ plukke det opp, men kan IKKE kaste det? Spesialsøplekasser til hundeposer er jo ikke akkurat lett tilgjengelig for del fleste... Menneskebæsj er i alle fall lov å kaste i søpla...

Skrevet

Jeg syns det er helt greit om folk kaster slike småting i min søppelkasse. Syns det er bra at folk rydder opp etter seg istedenfor å la det ligge. I det området jeg bor i står det ikke offentlige søppelkasser overalt, omtrent ingen steder.

Jeg ser på det som ett felleskapsansvar at søppelkassene er tilgjengelige i så måte.

Folk som motsetter seg dette syns jeg er sære!

Skrevet

Det KAN da ikke være ulovlig? Man MÅ plukke det opp, men kan IKKE kaste det? Spesialsøplekasser til hundeposer er jo ikke akkurat lett tilgjengelig for del fleste... Menneskebæsj er i alle fall lov å kaste i søpla...

Man kan kaste dem i restavfallet, men ikke i dunken for matavfall om man har det:

"Ikke i komposten!

Selv om hundeposene er resirkulerbare, må ikke avføring fra hunder kastes i dunken sammen med matavfallet.

I følge Amund Bø, daglig leder ved Hadeland og Ringerike Avfallsselsakp, forsvinner ikke alle bakteriene fra avføring 100% i gjenvinningsprosessen som produserer jord.

Bruk derfor dunken for restavfall."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...