Gå til innhold

Hva tror du?

Gjest dårlig samvittighet enda

Anbefalte innlegg

Gjest dårlig samvittighet enda
Skrevet

Ventet på rødt lys. Da trafikklyset skiftet og jeg løsnet håndbrekket, gled bilen en smule bakover før jeg kjørte, neppe mer enn en halv meter. Merket ingenting til bil bak. En stund senere dukket en bilist opp. Han sa at en liten bulk på bilskiltet hans skyldes at min bil gled bakover og traff hans. Han kunne fortelle sted og tid, så den siden av saken var sant. Han hadde ikke tutet for å få meg til å stoppe.

Ikke visste jeg hva avstanden mellom våre biler hadde vært i utgangspunktet heller. Der og da ble jeg usikker på hva jeg skulle gjøre og lot bare hele greia seile. Senere fikk jeg dårlig samvittighet for å ikke ha betalt et nytt skilt for ham. Han oppgav ikke navn og bilnr hans husker jeg ikke. Så jeg er litt låst sånn sett. Nå er dette et par uker siden, men han sa det kan være at han kom tilbake, men det har han ikke gjort hittil.

Synes du at jeg burde ha betalt nytt skilt for ham?

Skrevet

Hvis denne personen ikke oppga navn eller telefonnummer, og ikke lar høre fra seg -synes jeg ikke du skal tenke noe mer på saken. Da er det ikke viktig for ham heller:-)

Gjest silje sara
Skrevet

Ikke helt sikkert jeg har rett. Men tror det er bilisten bak som har ansvar for å holde avstand, og dermed er selvforskyldt når slikt skjer.

Mista nikket
Skrevet

Ikke helt sikkert jeg har rett. Men tror det er bilisten bak som har ansvar for å holde avstand, og dermed er selvforskyldt når slikt skjer.

Tror ikke det så lenge det kommer en bil rullende mot han, er ikke sikker, men..

Skrevet

Hehe, selvsagt kan ikke billisten bak lastes for dette. Hun rygget jo og det er den som rygger som har ansvaret.

Skrevet

Nå kan du drite i dette, selv om du hadde skylda hvis det er så at du rullet bakover og traff han. Men vær litt mer forsiktig når du tar i gang. Rulle en halvmeter bakover i en slik situasjon er relativt mye. Det er ikke noe problem å kjøre i gang uten å rulle noe særlig bakover, så tren litt på det hvis du har problemet med det.

Ikke minst følg godt med i speilet hele tiden også, jeg blir irritert over bilister som ikke ser i speilene og følger med.

Jeg sto på skrå bak ei dame på Eidsvoll en gang som rullet sakter bakover og traff bildøra mi. Hun rullet nærmere to meter uten å registrere det. Jeg tutet lenge, men uten reaksjon. Ikke kom jeg meg ut heller fordi hun traff førerdøra mi, så jeg vevde opp vinduet og slo i bakruta hennes, da først ble der reaksjon. Enda nektet hun på å ha kjørt på meg.

Skrevet

Nå kan du drite i dette, selv om du hadde skylda hvis det er så at du rullet bakover og traff han. Men vær litt mer forsiktig når du tar i gang. Rulle en halvmeter bakover i en slik situasjon er relativt mye. Det er ikke noe problem å kjøre i gang uten å rulle noe særlig bakover, så tren litt på det hvis du har problemet med det.

Ikke minst følg godt med i speilet hele tiden også, jeg blir irritert over bilister som ikke ser i speilene og følger med.

Jeg sto på skrå bak ei dame på Eidsvoll en gang som rullet sakter bakover og traff bildøra mi. Hun rullet nærmere to meter uten å registrere det. Jeg tutet lenge, men uten reaksjon. Ikke kom jeg meg ut heller fordi hun traff førerdøra mi, så jeg vevde opp vinduet og slo i bakruta hennes, da først ble der reaksjon. Enda nektet hun på å ha kjørt på meg.

Det var verre enn meg...

En gang kom jeg litt for langt ut i et t-kryss - det kom en fra høyre... Så jeg rygget likegodt litt bakover, slik at den bilen fra høyre kunne svinge inn på den veien jeg kom på.

Men det stod en bil bak meg.....

Det skrapte litt i støtfangerne... og vi utvekslet telefonnummer, men han andre sa at det var OK. Jeg var ung blond studine da :-D

Kanskje mitt tilfelle var like ille som ditt? Mannen min var i alle fall ikk blid på meg - støtfangeren vår løsnet faktisk litt i festet....

Skrevet

Vil bare si at bilskilt er billige greier, og kan overhodet ikke sammenlignes med prisen dersom du hadde laget bulk i bilen!

mvh

Skrevet

Det var verre enn meg...

En gang kom jeg litt for langt ut i et t-kryss - det kom en fra høyre... Så jeg rygget likegodt litt bakover, slik at den bilen fra høyre kunne svinge inn på den veien jeg kom på.

Men det stod en bil bak meg.....

Det skrapte litt i støtfangerne... og vi utvekslet telefonnummer, men han andre sa at det var OK. Jeg var ung blond studine da :-D

Kanskje mitt tilfelle var like ille som ditt? Mannen min var i alle fall ikk blid på meg - støtfangeren vår løsnet faktisk litt i festet....

Hun som trillet inn i meg var ikke klar over at hun rullet bakover, det gikk svært sakte og hun hadde bremsene inne, men ikke så mye at det hindret bilen i å stå rolig. Men hun fulgte svært dårlig med da. Heldigvis ble det ikke skader på bilene, men jeg var redd for at hun skulle kjøre videre og slippe bremsene, da ville bilen ha trillet kraftigere bakover og ødelagt døra mi.

Det er nok verre det du gjorde, fordi du rygget jo og ikke minst UTEN å se deg bakover. Jeg hadde blitt som din mann, blitt grinete:-) ......det er så jævlig sløvt.

Skrevet

Ikke når billisten bak står stille og blir rygget på av bilen foran...

Skrevet

Hah! Selv jeg klarer faktisk bakkestart uten å bruke håndbrekket! *Kry* ;o)

Min kjære terpet meg grundig på akkurat det, håndbrekk ved bakkestart er juks sier han så det har jeg vært nødt til å lære ved bruk av kun klutch og bremsepedalen. :o)

Skrevet

Hah! Selv jeg klarer faktisk bakkestart uten å bruke håndbrekket! *Kry* ;o)

Min kjære terpet meg grundig på akkurat det, håndbrekk ved bakkestart er juks sier han så det har jeg vært nødt til å lære ved bruk av kun klutch og bremsepedalen. :o)

Det er bra, det er slik det skal gjøres. Jeg bruker aldri håndbrekket når jeg tar i gang, kun hvis det er ekstremt bratt og/eller svært viktig at jeg ikke triller bakover.

Mange bruker håndbrekket når de parkerer på flatmark også, det er bare tull og fører til at bremsene fryser hvis det er kaldt. Mer enn nok å sette den i første gir.

Som jeg sier, flåsete, det er bare kjærringer og menn uten baller som gjør det:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...