Gå til innhold

Sår i nesa - salve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sår i nesa! Det skyldes kanskje tørr luft, selv omd et høres rart ut i disse regn- og slapsetider... I alle fall er neseskilleveggen i det ene neseboret så sår og vond, det danner seg skorpe på den (ikke direkte snørr), det irriterer og jeg prøver å få det bort og det blir ikke mindre sårt av det...

For noen år siden fikk jeg brent av noen blodårer i nesen fordi jeg bløde nesebod og da fikk jeg en salve til å ha på, men ikke husker jeg hva den het og dessuten var den sikkert reseptpliktig. Kan jeg ta litt pyriseptsalve på en qtips og smøre på litt tro? Eller noe annet som ikke er reseptpliktig?

Skrevet

Klorhexidin på q-tips?

Det har jeg prøvd, funka ikke så veldig. En salve vil virke lenger og samtidig mykgjøre vil jeg tro.

Skrevet

vaselin?

Luuurt! Hvorfor kom jeg ikke på det selv!?! :o)

Skrevet

Luuurt! Hvorfor kom jeg ikke på det selv!?! :o)

hehe :) tror det hjelper faktisk :)

Gjest miss orange
Skrevet

Jeg har akkurat det problemet der selv i perioder. Jeg smører på ren aloe vera-gele. Føler at det lindrer godt. Smører på en måte. Er jo kjent for å være bra for å få sår til å gro, så vidt jeg husker.

Skrevet

Jeg har akkurat det problemet der selv i perioder. Jeg smører på ren aloe vera-gele. Føler at det lindrer godt. Smører på en måte. Er jo kjent for å være bra for å få sår til å gro, så vidt jeg husker.

*Noterer aloe vera* Har jo sånn gel som er 98% ren aloe vera eller noe sånt. At jeg ikke tenker på det selv! Tusen takk!

Skrevet

Sinksalve!! :-)

I nesa!? Kan jo ikke bevege meg utendørs med nesa full av tjukk hvit salve?! ;o) Kunne funket om natta da...

Skrevet

I nesa!? Kan jo ikke bevege meg utendørs med nesa full av tjukk hvit salve?! ;o) Kunne funket om natta da...

Er snart natta nå! :-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg har av og til også noen sår i nesa, da pleier jeg å bruke mentholatum. Synes det hjelper på meg iallefall.

Gjest reseptpliktig
Skrevet

Kan den ha hett Terra-Cotril? Den salven fikk i alle fall jeg på resept etter en neseoperasjon.

Skrevet

Kan den ha hett Terra-Cotril? Den salven fikk i alle fall jeg på resept etter en neseoperasjon.

Aner ikke - det er sikkert 10 år siden. :o) Den var transparent, litt gulaktig såvidt jeg husker. Men jeg har heldigvis fått mange gode tips her nå! Hva skulle man gjort uten dol!

Skrevet

Jeg har av og til også noen sår i nesa, da pleier jeg å bruke mentholatum. Synes det hjelper på meg iallefall.

Enda et godt tips! Hva gjorde man før dol?

Har nå dusjet og smurt inn innsiden av nesa med mentholathum, så får vi se da om det helper. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...