Gå til innhold

Hva er den beste boktittelen du kommer på?

Anbefalte innlegg

Gjest østfolding
Skrevet

Det eneste varige inntrykket den boka gav meg, var at jeg aldri skulle lese Herbjørg Wassmo igjen:-)

Boken gjorde inntrykk på meg, fordi jeg har vært så heldig å vokse opp i et trygt og godt hjem, og derfor ikke har opplevet overgrep på kroppen, med ved å lese boken, har jeg kanskje fått et lite innblikk i en liten pikes verden, som blir utrygg og vanskelig pga overgrep.

Jeg er klar over at overgrep er et vanskelig emne og at boken ikke gir et fyllestgjørende innblikk i utrygge barns verden.

Hilsen

Gjest Rutangis
Skrevet

"Og dagen varer lengre enn et århundre"

"Reisen til nattens ende"

"Slottet det hvite" (barnebok om barna Lelia, Lyse og Elm)

"Kraften som beveger"

Skrevet

Boken gjorde inntrykk på meg, fordi jeg har vært så heldig å vokse opp i et trygt og godt hjem, og derfor ikke har opplevet overgrep på kroppen, med ved å lese boken, har jeg kanskje fått et lite innblikk i en liten pikes verden, som blir utrygg og vanskelig pga overgrep.

Jeg er klar over at overgrep er et vanskelig emne og at boken ikke gir et fyllestgjørende innblikk i utrygge barns verden.

Hilsen

Nå handler den boken, som er en del av en trilogi - mest om at hovedpersonen er tyskerunge, og de utfordringer hun møter i forbindelse med dette. Det er ikke en overgrepsbok...

Gjest østfolding
Skrevet

Nå handler den boken, som er en del av en trilogi - mest om at hovedpersonen er tyskerunge, og de utfordringer hun møter i forbindelse med dette. Det er ikke en overgrepsbok...

Det er slik, jeg husker den.

Men det er mange år siden, jeg leste boken.

Og det er ikke den beste boken, jeg har lest, det er boktittelen, jeg festet meg ved.

Hilsen

Mista nikket
Skrevet

En bok jeg aldri kommer til å glemme er Vannliljen av Hanne Dahl.

Den er vond, sårbar og vanskelig. Med vanskelig mener jeg at jeg har store problemer med å forstå at mennesker kan gjøre sånn med barn.

Skrevet

Kundera: Tilværelsens uutholdelige letthet.

Fantastisk tittel som inneholder så mange lag....

Tiltredes!! den glemte jeg!

Skrevet

Kvinnen....tenkte jeg også på, faktisk.

Men jeg holder nok en knapp på "Tilværelsens uutholdelige letthet"... Fantastisk tittel, bok og film!

*he he* har akkurat svart deg lenger opp:-) Og jeg er heeeelt enig! En utrolig tittel - kan gå inn i språket som et "fast uttrykk".

Skrevet

"Og dagen varer lengre enn et århundre"

"Reisen til nattens ende"

"Slottet det hvite" (barnebok om barna Lelia, Lyse og Elm)

"Kraften som beveger"

Reisen til nattens ende, var det av Feline? Er den bra?

Skrevet

Her er en spesiell tittel: "I morgen var jeg alltid en løve". Den stod godt til boka, og både bok og tittel ga noe å tenke på.

Helt enig, tittelen og boken passer så godt sammen.

tzatziki1365380058
Skrevet

*he he* har akkurat svart deg lenger opp:-) Og jeg er heeeelt enig! En utrolig tittel - kan gå inn i språket som et "fast uttrykk".

"En utrolig tittel - kan gå inn i språket som et "fast uttrykk"."

Enig - og det har vel delvis gjort det, også. Synes det er en helt fantastisk tittel - tenk å komme på noe sånt!

Skrevet

Det eneste varige inntrykket den boka gav meg, var at jeg aldri skulle lese Herbjørg Wassmo igjen:-)

Jeg prøvde meg på Tora-triolgien for mange år siden, da jeg gikk på gymnaset i siste halvdel av 80-tallet leste "alle" jentene den. Jeg kom ikke langt...

Siden har jeg lest Dina-trilogien og likte den veldig godt. I går leste jeg ferdig hennes siste bok, "Et glass melk, takk!" og den var sterk! Klarte ikke å legge den fra meg, den var grusom! Handler om trafficking og var helt jævlig og dessverre helt sannsynlig vil jeg tro.

Skrevet

"En utrolig tittel - kan gå inn i språket som et "fast uttrykk"."

Enig - og det har vel delvis gjort det, også. Synes det er en helt fantastisk tittel - tenk å komme på noe sånt!

For ikke å snakke om en fantastisk BOK!!

Jeg så filmen først, den gangen den gikk på kino, og ble helt betatt.

Da jeg senere leste romanen, var det nærmest ufattelig at de klarte å lage film ut av den, med alle de spesielle litterære grepene Kundera benytter seg av, hopper tidsmessig, går ut av romanen og "kommenterer" karakterene selv osv.

tzatziki1365380058
Skrevet

For ikke å snakke om en fantastisk BOK!!

Jeg så filmen først, den gangen den gikk på kino, og ble helt betatt.

Da jeg senere leste romanen, var det nærmest ufattelig at de klarte å lage film ut av den, med alle de spesielle litterære grepene Kundera benytter seg av, hopper tidsmessig, går ut av romanen og "kommenterer" karakterene selv osv.

Morsomt - jeg har hatt akkurat den samme opplevelsen. Først film, så bok - og samme tankene om hvordan de klarte å lage film av boken :)

Jeg tror ikke jeg tør se filmen igjen. Det er jammen snart 20 år siden jeg så den, og den må jo ha "tapt seg" på disse årene. Og jeg har sikekrt forandret meg.

Men nå skal jeg jammen ta fram boken igjen. Den er jeg sikker på at "holder".

Skrevet

Jeg prøvde meg på Tora-triolgien for mange år siden, da jeg gikk på gymnaset i siste halvdel av 80-tallet leste "alle" jentene den. Jeg kom ikke langt...

Siden har jeg lest Dina-trilogien og likte den veldig godt. I går leste jeg ferdig hennes siste bok, "Et glass melk, takk!" og den var sterk! Klarte ikke å legge den fra meg, den var grusom! Handler om trafficking og var helt jævlig og dessverre helt sannsynlig vil jeg tro.

Ja, den siste boken har jeg faktisk tenkt å prøve meg på - den har jeg hørt mye bra om:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...