Gå til innhold

Ørehull som blør...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

9-åringen min fikk hull i ørene for 4 uker siden. Vi har renset forsiktig med Pyrisept (uten å ta ut øredobbene) morgen og kveld de 3 første ukene, så kun kveld.

Hun var borte i helga, og kom hjem på søndag med litt røde øreflipper (antydning til betennelse?). Hun sier hun har fått hjelp til å rense hver kveld. Det hadde også blødd litt, så hun hadde litt blodrester rundt.

Nå har jeg renset med Pyrisept på Q-tips morgen og kveld. søndag og mandag var det litt blod og slikt, men så har det sett fint ut til nå.

Nå i kveld hadde det blød litt igjen i ene hullet, men hun er ikke rød og har ikke vondt.

Er dette normalt? Kan jeg la pynten være i og fortsette å rense, eller hva bør jeg gjøre? Er så usikker på dette, har ingen erfaring fra før.

Skrevet

kanskje hun ikke tåler det. men er nok normalt at det er sånn. prøve og ikke røre så mye borti de.

Gjest klorhexidin
Skrevet

Jeg fikk nettopp klorhexidin på apoteket fordi jeg blør av og til. Jeg skulle ta på bomull og presse godt mot hullet på begge sider.

Skrevet

kanskje hun ikke tåler det. men er nok normalt at det er sånn. prøve og ikke røre så mye borti de.

Skal man ikke snurre på dem da, i forbindelse med rensing?

Det har nemlig jeg hørt...

Skrevet

Skal man ikke snurre på dem da, i forbindelse med rensing?

Det har nemlig jeg hørt...

jo, men om hun blør mye så hadde jeg heller latt det være. så kanskje det gror.

Skrevet

jo, men om hun blør mye så hadde jeg heller latt det være. så kanskje det gror.

Så de gror fast? Det skjedde meg... Måtte på sykehuset og få bakdelen av øredobben skåret ut av øret jeg.

Skrevet

Så de gror fast? Det skjedde meg... Måtte på sykehuset og få bakdelen av øredobben skåret ut av øret jeg.

oida :/ må jo snurre litt på det da, men ikke hele tida så det irriterer liksom..

Skrevet

Ville kanskje prøvd ut med pyrisept-salve. Snurr rundt på øredobbene en gang eller tre daglig, men ville prøvd å gjøre det kun i forbindelse med rens. Klin på godt med pyrisept-salve bak og rundt øredobbene, så vri rundt på dobbene når man har fått salve overalt. Kan kanskje unngå å rive opp sånn at det begynner å blø igjen gang på gang.

Skrevet

Mine to eldste har hull i ørene. Vi fikk beskjed om ikke å bruke pyrisept. De skulle bare passe på å få litt shampo eller såpe på øreflippen når de dusja seg. Skulle heller ikke vri rundt ørepynten. Det har iallefall gått helt fint med dem, bortsett fra at den eldste er nødt å ha ørepynt i 100% titan.

Når det allerede er sårt, er det mulig man bør ha på pyrisept..?

Du kan jo ringe å forhøre deg hos de som tok hullene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...