Gå til innhold

Mye slapp på jobben

masto82

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en kollega på jobben som stadig klager på at han er så mye slapp på jobben. Vi jobber som snekkere, og har en fysisk krevende jobb.Før spiste vi mat på jobben to ganger. (klokka 9 og 1). Men nå har vi gått ned til og spise bare en gang (klokka 11) Min kollega er 54 år, ca 178 cm høy og veier et sted mellom 65 og 70 kilo. (han er tynn). Han klager nå på at det og spise bare en gang om dagen fører til at han blir veldig slapp og skjelven i 10-tida. Han må dermed spise ei brødskive i 9-tida for å unngå det. Men jeg bare lurer: hvorfor har han det problemet, og ikke jeg? Jeg er 25 år, veier 76kg og er 180cm høy. Kan det ha noe med at han drikker bare kaffe til maten, og ikke noe vann/melk/saft? Jeg har alltid med meg ca 1,5 liter vann/saft. Jeg spiser seks brødskiver i løpet av dette ene måltidet, og han spiser seks skiver tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden dere er snekkere begynner dere vel arbeidsdagen veldig tidlig? Kanskje spiser han frokost alt kl. 6? Hvis han da ikke spiser før 5 timer senere, altså kl. 11, skjønner jeg godt at han blir svimmel og slapp! Det er alt for lenge, særlig når man er i fysisk aktivitet og blodsukkeret hans blir veldig lavt. Kanskje spiser han ikke så mye til frokost heller?

Det er forøvrig mye bedre for kroppen å spise ett måltid kl. 9 og ett kl. 13 enn ett stort kl. 11. Min kjære jobber 12-timers vakter og første dagen skjønte han ikke hvorfor de andre hadde en liten pause hvor de spiste 1-2 skiver alt kl. 9, de begynte på jobb i 7-tiden. Så da de hadde en lengre matpause kl. 12 kjørte han i seg hele matpakken, med det resultatet at han var halvdød av både sult og trøtthet litt utpå ettermiddagen, hadde ingen skiver igjen da de andre spiste de siste skivene sine. Etter det begynte han også å spise 2-3 skiver 3 ganger om dagen istedet for 6 skiver en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...