Gå til innhold

Konsentrasjonsvansker

Anbefalte innlegg

Gjest nienna
Skrevet

Nå er det jo snart eksamenstid, men jeg får ikke med meg noen ting av det jeg leser. Sliter med store konsentrasjonsproblemer pga depresjon og sf, men selv om dette har blitt mye bedre med riktig medisinering, sliter jeg fremdeles med konsentrasjonsproblemene. Dette er veldig frustrerende.

Noen som har noen gode råd til meg? Blir takknemlig for alle svar =)

Mvh

Skrevet

Sannsynligvis må du akseptere at det vil være vanskelig for deg å få med deg så mye som du ønsker når du leser.

Det er lettere å huske det du jobber aktivt med, så det å bruke tankekart og å lage sammendrag av det du leser, vil være nyttig. Det kan også være ok å lage en struktur på leseøktene, slik at du f.eks. jobber effektivt 45 min, tar 15 min pause, jobber 45 min, 15 min pause osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...