Gå til innhold

Innsovningsproblem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått problem med å sovne. Blir trøtt og går og legger meg allerede i 10 tiden, men blir bare våknere av det. Får ikke sove før i 2 tiden. Står opp 7 hver dag og er sliten. Har prøvd å være lenger oppe, men hjelper ikke. Har ingen depresjoner, ikke vondt noe sted, er lykkelig og har ikke peiling på hva dette kan være... Har ikke hatt dette lenge - og aldri opplevd det før. Noen tips på hvordan man kan komme ut av en slik ond sirkel? (er allerede ute mye, trener, ser på TV og roer ned - så har prøvd det (innsovningsmiddel har jeg prøvd - hjelper ikke det grann)..) Takk

Skrevet

Noen ganger kan man ha en periode i livet hvor man sover dårligere enn vanlig, eller man sovner senere eller sliter med søvnen. Stort sett går det over av seg selv.

Jeg leste en gang noen tips angående dette, og da gjaldt det blant annet det at man skal ikke legge seg om man ikke er trøtt. Om man ligger i sengen og kjenner man er våken, skal man stå opp. Man skal ikke ligge lenge våken i sengen av gangen. Selv har jeg en tendens til å tenke at det er nettopp å legge seg til faste tider som burde være det ideelle, men her strides vel ekspertene.

Du sier at innsovningsmidler ikke hjelper. Du har vel ikke forsøkt alt? Hva har du prøvd ut?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...