Gå til innhold

Ok å bruke DOL i livskrise, eller blir dere lei?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Jeg jobber masse med meg selv nå, for å komme meg igjennom en vanskelig men nødvendig livskrise. Det er vanskelig når det er snakk om overgrep mot barn.

Jeg har forsøkt å følge de råd som er gitt meg her på DOL, noen har jeg greid å bruke mens andre må jeg ha inn med teskje. Det går fremover. Men jeg har mange tanker og spm, og jeg føler at den "sterke" masken er i ferd med å prelle av meg.

Jeg føler jeg ikke kan snakke så mye om dette i RL. Kan jeg det? Jeg trenger støtte og råd til å gjøre vanskelige ting nå. Jeg har bl.a en sønn som er mye hos sin far, noe jeg er bekymret for, med grunn. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Osv.

Jeg har bedt om å få snakke med en psyk.spl. Jeg har også tenkt at jeg kansje er utålmodig, og jeg forsøker å ta meg sammen, ikke gjøre situasjonen verre enn den er. Men tankene mine "kveler" meg og er der uansett. Det er rimelig kaotisk. Men jeg merker bedring på depresjonen, ved at jeg er i ferd med å få tilbake energi. I påsken var jeg så sliten og oppgitt at jeg ikke engang orket å skrive her.

Dessuten er jeg bekymret for at dere skal gå lei av meg også. Jeg liker ikke å "klage", noe jeg føler jeg har gjort i det siste nå. Jeg blir så usikker! :(

Fortsetter under...

Jeg syns du forsatt skal bruke Dol på denne måten. Du må bare huske på at du går med syvmils støvler nå og at du får ikke gjort alle de forandringer du vil med en gang.

Når det gjelder sønnen din så må du og din eks inn til mekling. Alle foreldre som skiller seg er pliktig til det. Dette trenger du ikke styre med alene. Du kan be om en samtale med mekler på forhånd eller du kan be om delt mekling, dvs at dere møter opp hver for dere. Det gjorde jeg, fordi jeg visste at jeg ville bli overkjørt og redd sammen med min eks.

Jeg tror det er såpass mye å nøste i for deg at det kan bli helt overveldene. Kanskje er det lurt å tenke at du skal ha på plass basistingene først, dvs bolig, penger og samværsordning.

Men pust ut og ikke ta alt på en gang. Hvis du kjenner at det blir for mye skrur du bare ned tempoet.

;-)

Annonse

Gjest Jente31

Jeg syns du forsatt skal bruke Dol på denne måten. Du må bare huske på at du går med syvmils støvler nå og at du får ikke gjort alle de forandringer du vil med en gang.

Når det gjelder sønnen din så må du og din eks inn til mekling. Alle foreldre som skiller seg er pliktig til det. Dette trenger du ikke styre med alene. Du kan be om en samtale med mekler på forhånd eller du kan be om delt mekling, dvs at dere møter opp hver for dere. Det gjorde jeg, fordi jeg visste at jeg ville bli overkjørt og redd sammen med min eks.

Jeg tror det er såpass mye å nøste i for deg at det kan bli helt overveldene. Kanskje er det lurt å tenke at du skal ha på plass basistingene først, dvs bolig, penger og samværsordning.

Men pust ut og ikke ta alt på en gang. Hvis du kjenner at det blir for mye skrur du bare ned tempoet.

;-)

Takk for tips. Jeg tror du har rett. Har ikke våget å sende inn separasjonspapirer enda, det kommer garantert til å bli bråk utav det, men tror jeg skal gjøre det nå. Begynner å bli sterkere til å ta tak i ting, for alvor. Jeg må vel bare prøve å finne en slags balanse, så jeg ikke bruker mer energi enn jeg greier å fylle på.

Klag I vei, du. Det skal visstnok være sunt å sette ord på ting. Jeg er ikke flink til det I det hele tatt. Jeg er flink til å prate, men klarer ikke å formulere, ikke engang for meg selv, hva som skjer med meg.

Eneste jeg kan si er at jeg føler tomhet, og har lite energi. Ikke akkurat noen revolusjonere tanker kan man si.

Sannsynligvis en erketypisk klinisk depresjon som ikke vil gi seg.

Gjest Jente31

Klag I vei, du. Det skal visstnok være sunt å sette ord på ting. Jeg er ikke flink til det I det hele tatt. Jeg er flink til å prate, men klarer ikke å formulere, ikke engang for meg selv, hva som skjer med meg.

Eneste jeg kan si er at jeg føler tomhet, og har lite energi. Ikke akkurat noen revolusjonere tanker kan man si.

Sannsynligvis en erketypisk klinisk depresjon som ikke vil gi seg.

Det var veldig godt å få en bekreftelse på at det er greit. Jeg har nok bekymret meg mye for dette!

Ønsker deg en god helg, lof :o)

Gjest kvinne 46

Berre skriv så mykje du har behov for. Eg kjenner korleis du har det. Det er godt å ha DOL :-)

Eg har siste året berre vore innom her sporadisk. Du har fanga hjertet mitt :-)

Går du på antidepressiva? Cipralex hjalp meg mykje - ga meg ekstra styrke så eg blei litt "tøffare".

Har du barna hos deg i helga? Mine er hos faren, og forloveden er på jobb, så eg koser meg her. (ser foresten skoene til 18-åringen står her så då har han nok kome hit i løpet av natta :-))

Gjest Jente31

Berre skriv så mykje du har behov for. Eg kjenner korleis du har det. Det er godt å ha DOL :-)

Eg har siste året berre vore innom her sporadisk. Du har fanga hjertet mitt :-)

Går du på antidepressiva? Cipralex hjalp meg mykje - ga meg ekstra styrke så eg blei litt "tøffare".

Har du barna hos deg i helga? Mine er hos faren, og forloveden er på jobb, så eg koser meg her. (ser foresten skoene til 18-åringen står her så då har han nok kome hit i løpet av natta :-))

Hei, og tusen takk for rørende tilbakemelding :-)

Håper du har hatt en fin helg. Har du mange barn? Jeg har to, 8 og 10 år.

Jeg har vært på båttur til Fredrikshavn i helgen. Det gjorde litt godt, å reise bort, alene, nå. Har hatt en avslappende og hyggelig helg sammen med 13 andre :-)

Gjest kvinne 46

Hei, og tusen takk for rørende tilbakemelding :-)

Håper du har hatt en fin helg. Har du mange barn? Jeg har to, 8 og 10 år.

Jeg har vært på båttur til Fredrikshavn i helgen. Det gjorde litt godt, å reise bort, alene, nå. Har hatt en avslappende og hyggelig helg sammen med 13 andre :-)

Kjekt du hadde ei fin helg :-)

Ja, eg har 5 gutar og 4 jenter. Kjæresten min har 5 gutar så til saman blir vi mange. Vi er ikkje med i ei sekt som mange trur :-)

Eg skal hente jentene på 8 og 11 år på skulen no. Må satse på å få gjort mest mulig lekser i dag, for ho på 11 slit sånn med å få gjort dei.

Ønsker deg ein fin dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...