Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg oppskrift på god salat!! Jeg lager alltid bare sånn kjedelig kjempetradisjonell salat med skinke/kylling, agurk, paprika, tomat, mais, ananas og salat. Ikke noe spennende i det hele tatt. Når jeg er borte hos andre smaker det alltid så mye bedre, jeg syns jeg skimter både avocado og druer og vårløk(?) og andre spennende greier, og salaten er dynket med både oljer og krydder.

Hjelp!

Fortsetter under...

Skrevet

En kjempegod salat som er god og mettende også alene:

Issalat, paprika, røde bønner, tunfisk (evt. skinke eller kylling), nøtter og hvitløkspepper (evt. vanlig pepper).

Gjest Cezalion
Skrevet

Vi har ofte salat, og da lager vi den slik:

Kutter kyllingfilet i biter og steker dem med salt og pepper (evt. annet krydder. Kan bruke hva du vil), salat (rapidsalat bruker vi ofte), mais, ananas, paprika, soltørkede tomater (slik i olje på glass) og ikke minst fetaost. Utrolig god og mettende salat.

Serveres den med dressing (bruker ofte vinagrette, dressimg av soltørkede tomater fra Idun) og godt brød.

tzatziki1365380058
Skrevet

Det er bare å "prøve seg fram", vet du.... :) Sleng litt avocado og vårløk i (husk å dynke svokadoen i litt sitron først, så den ikke blir brun). Oljen som er i glass med Arla (?) fetaost er veldig god, da trenger du ikke så mye annet krydder, egentlig.

Men - maten blir aldri så god hjemme som borte, er min erfaring. Det må være noe med å få ting servert som gjør at det smaker så godt, tror jeg - eller noe med stemningen akkurat der og da. I alle fall er det sånn for meg - og jeg er en ok kokk, så det er ikke det.... :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Gresk pastasalat med pesto

Pasta

Pesto

Rød løk

Spekeskinke

Isbergsalat

Soltørket tomat

Oliven, både grønne m/pimiento og svarte

Feta (bruker den i små pakker, bruker oljen som dressing)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...