cizz Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Jeg ønsker meg oppskrift på god salat!! Jeg lager alltid bare sånn kjedelig kjempetradisjonell salat med skinke/kylling, agurk, paprika, tomat, mais, ananas og salat. Ikke noe spennende i det hele tatt. Når jeg er borte hos andre smaker det alltid så mye bedre, jeg syns jeg skimter både avocado og druer og vårløk(?) og andre spennende greier, og salaten er dynket med både oljer og krydder. Hjelp! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 En kjempegod salat som er god og mettende også alene: Issalat, paprika, røde bønner, tunfisk (evt. skinke eller kylling), nøtter og hvitløkspepper (evt. vanlig pepper). 0 Siter
Gjest Cezalion Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Vi har ofte salat, og da lager vi den slik: Kutter kyllingfilet i biter og steker dem med salt og pepper (evt. annet krydder. Kan bruke hva du vil), salat (rapidsalat bruker vi ofte), mais, ananas, paprika, soltørkede tomater (slik i olje på glass) og ikke minst fetaost. Utrolig god og mettende salat. Serveres den med dressing (bruker ofte vinagrette, dressimg av soltørkede tomater fra Idun) og godt brød. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3592276 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Det er bare å "prøve seg fram", vet du.... Sleng litt avocado og vårløk i (husk å dynke svokadoen i litt sitron først, så den ikke blir brun). Oljen som er i glass med Arla (?) fetaost er veldig god, da trenger du ikke så mye annet krydder, egentlig. Men - maten blir aldri så god hjemme som borte, er min erfaring. Det må være noe med å få ting servert som gjør at det smaker så godt, tror jeg - eller noe med stemningen akkurat der og da. I alle fall er det sånn for meg - og jeg er en ok kokk, så det er ikke det.... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Gresk pastasalat med pesto Pasta Pesto Rød løk Spekeskinke Isbergsalat Soltørket tomat Oliven, både grønne m/pimiento og svarte Feta (bruker den i små pakker, bruker oljen som dressing) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.