Gå til innhold

Lønn i butikk.

Anbefalte innlegg

Gjest Handel og kontor.
Skrevet

Jeg er 28 år, har en del arbeidserfaring, 5 års høyere utdanning og jobber i butikk. Har vært ansatt der i 2 år, og jobber der fortsatt pga at jeg ikke har fått relevant jobb. Startet der som ekstrahjelp mens jeg studerte. Dagene er fryktelig slitsomme ( dette er en butikk med full trøkk hele tida).

Jeg har bare 120 kr timen, og det tilsier jo rett under 200 000 kr i årslønn hvis jeg regner lønn for 11 måneder, og ikke tar med kveldstilleggget. I år 2000 jobbet jeg i industrien, hadde ingen utdanning ut over VGS og tjente mer enn nå. Nå er jeg bare fryktelig lei meg. Klarer ikke å betale studielån og min del av lånet på leiligheten med en sånn inntekt.

Håper selvfølgelig å få relevant jobb snart, men er det noen som vet hva minstesatsen til HK er?

Skrevet

Oi, det var ikke så mye, nei... Jeg er 24 år, jobber i dagligvare, har bare vgs og har jobba 5-6 år i samme butikk. Begynte også som ekstrahjelp ved siden av skolen. Jeg har lønnstrinn 6, dvs rundt 138 kr timen. (Jeg har forresten 3 kr timen i ansvarstillegg også, kan jo være at du også har krav på det? Jeg vet jo ikke hva slags stilling du har).

Jeg har ikke greie på "jussen" rundt dette, men du burde absolutt sjekke (f.eks. med fagforening) om du har krav på høyere lønnstrinn pga utdannelse og/eller arbeidserfaring.

Lykke til!

Gjest kantaraman
Skrevet

5 års utdanning!? Som hva?

Latterlig at samfunnet ikke har jobb til deg.

Skrevet

Nei, husker ikke, men det der er helt normalt. Har du ikke relevant utdanning fåt du ikke mer i lønn heller. Butikker er bedritne.

Skrevet

Nei, husker ikke, men det der er helt normalt. Har du ikke relevant utdanning fåt du ikke mer i lønn heller. Butikker er bedritne.

Ja det var jo saklig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...