Gå til innhold

Synske evner??

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=172163

Ja, men hvis han var overbevist om at det kom til å skje noe forferdelig, så måtte han jo gjøre noe med det? Og tror du bussen hadde blitt stoppet hvis han hadde ringt busselskapet og fortalt at han i et syn hadde sett at bussen kom til å kræsje? Neppe... Gutten var overbevist han, stakker og gjorde det han følte at han måtte gjøre...

Skrevet

Huff, problemet her er jo å finne ut om gutten snakker sant eller ikke... Gjør han det, synes jeg synd på han, ja..

Gjest kantaraman
Skrevet

Jeg kjenner ikke denne gutten, men tilsynelatende er det ikke noe galt med det han gjorde. Hvorvidt synske folk finnes eller ei, har jeg ennå ikke gjort meg opp min mening om. Det ser ikke ut til å være noen beviser for dette, men magefølelsen min sier at det kan være noe i det.

Gjest kantaraman
Skrevet

Huff, problemet her er jo å finne ut om gutten snakker sant eller ikke... Gjør han det, synes jeg synd på han, ja..

Synd på han fordi han tror han er synsk?

Skrevet

Tenk om han virkelig reddet alle de på bussen..... Rart med de som er synske, noen ganger er det et syn og andre ganger en følelse. Det er nok ikke lett å skille dette..... Han er ung også og har kanskje endel å lære enda på det området. Om dette er han sannhet da vel å merke.....

Skrevet

Tenk om han virkelig reddet alle de på bussen..... Rart med de som er synske, noen ganger er det et syn og andre ganger en følelse. Det er nok ikke lett å skille dette..... Han er ung også og har kanskje endel å lære enda på det området. Om dette er han sannhet da vel å merke.....

Ja, jeg synes faktisk at han gjorde det rette jeg, som sagt - gutten var overbevist om dette han... Ser nå at det vurderes om han skal legges inn på sykehus, og det kan nok hende trengs, men han fulgte overbevisningen sin og mener selv at han reddet mange folk med det...

Sannsynligvis er det mange som har følelser og intuisjoner som de ikke bryr seg med, og som regel skjer det ikke noe heller - men de gangene det gjør det da - hva kunne man ha gjort for å hindre det?

PS: Ok, jeg innrømmer at jeg har sett alle de tre Final Destination-filmene;-)

Skrevet

Ja, jeg synes faktisk at han gjorde det rette jeg, som sagt - gutten var overbevist om dette han... Ser nå at det vurderes om han skal legges inn på sykehus, og det kan nok hende trengs, men han fulgte overbevisningen sin og mener selv at han reddet mange folk med det...

Sannsynligvis er det mange som har følelser og intuisjoner som de ikke bryr seg med, og som regel skjer det ikke noe heller - men de gangene det gjør det da - hva kunne man ha gjort for å hindre det?

PS: Ok, jeg innrømmer at jeg har sett alle de tre Final Destination-filmene;-)

De filmene er de om synske? Har ikke hørt om dem, men liker slikt.... Hvor selges de?

Skrevet

De filmene er de om synske? Har ikke hørt om dem, men liker slikt.... Hvor selges de?

De handler om ungdommer (tre filmer) som ser alvorlige ulykker skje med sine venner (1. kjedekollisjon på motorveien, 2. Flystyrt og 3. Berg-og-dal-baneulykke - ja, det var kanskje nok med 3:-) og har forsøker å redde disse - men spørsmålet er om man kan unnslippe døden;-)

Jeg fant hele boksen på dvdstrax, riktignok med finsk cover, men det spiller jo ingen rolle....

Skrevet

Synd på han fordi han tror han er synsk?

Nei, synd på han fordi han bare har forsøkt å redde livet til folk.

Gjest kantaraman
Skrevet

Nei, synd på han fordi han bare har forsøkt å redde livet til folk.

Tror du på synskhet?

Skrevet

Tror du på synskhet?

Jeg har ikke noe valg;-) Hadde en nær slektning som hadde synske evner. Dessuten bodde det en dame i nabolaget som fant både det ene og det andre som folk savna. Hun forutså også tragedier som ville skje. Kan forstå at mange ikke tror på dette for det virker jo helt urealistisk. Man klarer kanskje ikke å tro på det før man opplever det selv?

Gjest kantaraman
Skrevet

Jeg har ikke noe valg;-) Hadde en nær slektning som hadde synske evner. Dessuten bodde det en dame i nabolaget som fant både det ene og det andre som folk savna. Hun forutså også tragedier som ville skje. Kan forstå at mange ikke tror på dette for det virker jo helt urealistisk. Man klarer kanskje ikke å tro på det før man opplever det selv?

Jeg har aldri opplevd det, men hørt mange historier. De fleste av historiene tror jeg er oppspinn, overdrivelser og bullshit. Men likevel sier magefølelsen at noen tilfeller er reelle.

Det kan sikkert virke ulogisk, men jeg tror vitenskapen vil forklare fenomenet etter hvert.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd det, men hørt mange historier. De fleste av historiene tror jeg er oppspinn, overdrivelser og bullshit. Men likevel sier magefølelsen at noen tilfeller er reelle.

Det kan sikkert virke ulogisk, men jeg tror vitenskapen vil forklare fenomenet etter hvert.

Det er helt klart mange som utgir seg for å ha synske evner og de ødelegger desverre for de få som virkelig har evnene :-(

Gjest kantaraman
Skrevet

Det er helt klart mange som utgir seg for å ha synske evner og de ødelegger desverre for de få som virkelig har evnene :-(

Mange er nok bare dyktige manipulatorer med stor psykologsk innsikt. Slik som Derren Brown. Han kan forutsi hva du vil gjøre i de fleste tilfeller, f eks hvilket kort du vil trekke ut av en kortstokk. Men synsk er han ikke.

Skrevet

De handler om ungdommer (tre filmer) som ser alvorlige ulykker skje med sine venner (1. kjedekollisjon på motorveien, 2. Flystyrt og 3. Berg-og-dal-baneulykke - ja, det var kanskje nok med 3:-) og har forsøker å redde disse - men spørsmålet er om man kan unnslippe døden;-)

Jeg fant hele boksen på dvdstrax, riktignok med finsk cover, men det spiller jo ingen rolle....

Ok. De høres faktisk litt skumle ut.... Du går ikke rundt og engster deg for vennene dine nå da? Det ble litt skrekkfilm-aktig??

Skrevet

Mange er nok bare dyktige manipulatorer med stor psykologsk innsikt. Slik som Derren Brown. Han kan forutsi hva du vil gjøre i de fleste tilfeller, f eks hvilket kort du vil trekke ut av en kortstokk. Men synsk er han ikke.

Hørt om den synske damen fra møre (skrevet bok om henne) som forutså flyulykken over Oslo lillejulaften 1974(?)? Hvor mye hun "så" er jeg litt usikker på, men hun krevde iallefall at mannen hennes skulle droppe flybilletter til julebesøket hos datteren i Oslo. Hun ville ta toget. Mannen visste om evnene hennes, så han protesterte ikke. Flyet styrtet over Asker og mange mennesker omkom...

Jeg hadde også en bekjent som mistet gifteringen sin, men han ante ikke når og ca hvor. Han ringte denne damen og lurte på om hun "så" ringen. Hun "så" den i lomma på regnjakka som hang i gangen, så mannen fikk tilbake ringen sin :-)

Skrevet

Ok. De høres faktisk litt skumle ut.... Du går ikke rundt og engster deg for vennene dine nå da? Det ble litt skrekkfilm-aktig??

Hehe, ja de er litt skrekkfilmaktige og litt splattertendenser har de også.

Men nei, jeg går ikke rundt å bekymrer meg for vennene mine, for jeg har ikke hatt noen syner :-)

Gjest krremt
Skrevet

"Tenk om han virkelig reddet alle de på bussen"

Det er selvfølgelig umulig å finne ut.

Spør deg selv: hvor kommer tanken om at bussen ville komme i ulykke?

- Tror ikke noen forestiller seg en god Gud advarer på en så klønete måte, for Gud ville i så fall heller velge sjåføren selvfølgelig!

- Var det fra Fanden og hans onde ånder? De oppnådde i hvert fall å skape noe ekkelt. Men når de setter i gang gjør det det heller grundigere!

-Eller så enkelt at det var psykiske problem? Det kan vi ikke vite, men finner ingen andre motargument.

-Hevntokt mot busselskapet? Kanskje om han vært i konflikt med en sjåfør? Det kan vi ikke vite, men finner ingen andre motargument.

Konklusjon: Gutten løy og burde metalundersøkes.

Skrevet

- Tror ikke noen forestiller seg en god Gud advarer på en så klønete måte, for Gud ville i så fall heller velge sjåføren selvfølgelig!

- Var det fra Fanden og hans onde ånder? De oppnådde i hvert fall å skape noe ekkelt. Men når de setter i gang gjør det det heller grundigere!

-Eller så enkelt at det var psykiske problem? Det kan vi ikke vite, men finner ingen andre motargument.

-Hevntokt mot busselskapet? Kanskje om han vært i konflikt med en sjåfør? Det kan vi ikke vite, men finner ingen andre motargument.

Hvis han løy, trenger han vel strengt tatt ingen mentalundersøkelse, da har han driti på draget. Mens hvis han derimot seriøst mener at han fikk tegn fra "noen" så har han gjort det han følte var riktig, men DA bør han mentalundersøkes...

Skrevet

Jaja, det er vel bare gutten selv som har svarene her :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...