Gå til innhold

Noen spørsmål om Montessoriskole

Anbefalte innlegg

Gjest montessori
Skrevet

Jeg vurderer å søke plass til jenta vår til hun begynner på ungdomsskolen. Hun har hittil gått i offentlig skole. Jeg har noen spørsmål angående dette. Denne skolen ligger noen mil fra vårt hjemsted, hvordan er det da med skoleskyss, får vi dekt noe? Hva med elevbetalingen, får man trekke fra noe på skatten?

Gjest kantaraman
Skrevet

Hei

Hva slags skole er dettte? Religiøs privatskole?

Selv er jeg veldig imot privatskoler og folk som sender ungene sine dit. Forstår ikke hvorfor. Hva er galt med offentlig skole? Jeg vil at alle barn skal ha samme utdanningsmuligheter. Jo flere rikinger som sender barna til privatskoler, jo dårligere blir offentlig skole. De beste lærerne forsvinner til de private, fordi det er bedre betalt der.

Gjest montessori
Skrevet

Hei

Hva slags skole er dettte? Religiøs privatskole?

Selv er jeg veldig imot privatskoler og folk som sender ungene sine dit. Forstår ikke hvorfor. Hva er galt med offentlig skole? Jeg vil at alle barn skal ha samme utdanningsmuligheter. Jo flere rikinger som sender barna til privatskoler, jo dårligere blir offentlig skole. De beste lærerne forsvinner til de private, fordi det er bedre betalt der.

Problemet med den offentlige skolen for oss er mobbing. Vår datter har blitt mobbet store deler av barneskolen. Nå når hun begynner i ungdomsskolen kommer hun sammen med de hun har blitt mobbet av. Vi er ingen "rikinger" men er villige til å leve på brød og vann for at vår datter skal få ha det godt på skolen, det er tross alt hele livet hennes det dreier seg om. Vi har kun en ungdomsskole her hun kan gå på så alternativet vårt er en Montessoriskole i nabokommunen.

Gjest kantaraman
Skrevet

Problemet med den offentlige skolen for oss er mobbing. Vår datter har blitt mobbet store deler av barneskolen. Nå når hun begynner i ungdomsskolen kommer hun sammen med de hun har blitt mobbet av. Vi er ingen "rikinger" men er villige til å leve på brød og vann for at vår datter skal få ha det godt på skolen, det er tross alt hele livet hennes det dreier seg om. Vi har kun en ungdomsskole her hun kan gå på så alternativet vårt er en Montessoriskole i nabokommunen.

Leit å høre, jeg hater mobbing.

Er det snakk om en vanlig privatskole, kristen privatskole eller noe annet?

Gjest kantaraman
Skrevet

Fant den nå, på nettet. Ser ut som et bra alternativ, hvis det er den på Smestad.

Gjest montessori
Skrevet

Fant den nå, på nettet. Ser ut som et bra alternativ, hvis det er den på Smestad.

Smestad blir nok en helt annen kant av landet.

Gjest kantaraman
Skrevet

Smestad blir nok en helt annen kant av landet.

Mente selvsagt Slemdal.

Gjest montessori
Skrevet

Mente selvsagt Slemdal.

Vi bor midt i landet :o)

Skrevet

Som jeg har forstått det er det kommunen som har ansvaret for skoleskyss, også for Montesorrielever. Men om det også gjelder om selv velger å la barnet gå på en skole langt unna nærmiljøet, er jeg mer usikker på. Om kommunen slipper gratis unna med at barnet går på en av de offentlige skolene i nærheten, er det ikke sikkert at de ønsker å støtte daglig skyss til en skole flere mil unna. Det kan høres ut som en sak det må søkes spesielt om, uten at jeg -vet- noe.

Gjest kantaraman
Skrevet

Vi bor midt i landet :o)

Steinkjer, ja.

Da bor dere vel enten i Namsos, Grong, Verdal, Snåsa, Inderøy, Verran, Namsdalseid, Namsos eller Overhalla. Ikke altfor tettbebygde strøk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...