Gå til innhold

GU. beroligende eller andre tiltak?

Anbefalte innlegg

Gjest legeangst
Skrevet

hei nå MÅ jeg bare få gjennomført en GU. kan jeg få beroligende av legen min til en sånn undersøkelse eller finns det andre tiltak? jeg har aldri før prøvd beroligende. hvordan vil de virke på meg hvis det er en løsning for meg?? jeg vil ikke ha for mange tabletter. finnes de i små pakninger? hva anbefaler psykiateren hilsen en kvinne med

Gjest Shira :o)
Skrevet

Du kan nok få beroligendes slik at du er rolig før og under undersøkelsen. Ta kontakt med fastlegen din, og forklar situasjonen.

Det kan være lurt og teste det ut på forhånd, eller få noen med deg. Noen blir veldig sløve, så det kan være greitt og bli kjørt. Noen reagerer med at de blir veldige sløve av noen typer, ikke så sløve av andre, men allikevel rolige.

10-20 tabletter er det nok i en eske/boks.

Jeg har selv brukt beroligendes før undersøkelser jeg gruer meg til.

Skrevet

Vet om folk som har fått redusert sin angst vesentlig gjennom å ha en samtale med legen på forhånd hvor man snakker om angsten og får forklart nøye hva som skal skje.

Skrevet

Angående beroligende fikk jeg ingen resept da jeg skulle til MR-undersøkelse, jeg måtte møte opp hos legen i god tid i forveien, og fikk tablettene der og da. Ingen mulighet til å bli avhengig, med andre ord ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...