Gå til innhold

Stort kroppshårproblem, hjelp meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med et, for meg, kjempe problem... Skjønner det kan være vanskelig for andre og forstå at dette kan være så fælt, men for meg er dette virkelig noe jeg sliter stort med psykisk.

Jeg sliter med kraftig hårvekst på bena, fra skrittet og ned.

Jeg har så vondt etter fjerning, det er nupper, hårsekkbetennelser og har utviklet seg til store sår på leggene... som selvfølgelig er kjempevondt, og veldig stygt!

Jeg verker i bena når det er kaldt, det svir og svir på lår, legger og bikinilinjen. Det er selvfølgelig grusomt å ta på, skjegg fra livet og ned...

Jeg sliter i forhold til samboen min, han har ikke sett meg naken på 6 år! Og hver gang vi skal ha sex må jeg sudje og barbere meg først, etter et par timer er det skjeggete igejn.

Vet ikke hva jeg skal gjøre, og håper noen kan hjelpe meg!

Noen som vet hva det koster å ta slik laser som fjerner for godt, på legger, lår og bikinikant? Hva kan jeg forvente at det koster alt i alt? Og funker dette? Tar det bort håret for alltid?

Jeg har lys hud og nesten sort hår, det er bra i forhold til laser er det ikke?

Er dette noe man kan få dekket deler av på noen måte?

Kan jeg ta blodprøver som viser om det er noe galt med hormonene mine for eksempel?

Håper noen kan hjelpe meg, jeg er kjempe fortvilt og jeg GRUER meg masse til sommeren og shorts og badetøy tid!

Gjest synes jeg
Skrevet

Dette synes jeg at du skal ta opp med din lege. Det burde være en mulighet for at du kan få dekket hele eller delvis laserbehandling. Så lenge det sliter på psyken, så er det legen som må videre søke trygdekontoret tror jeg. Bestill en time.. Evt kan du bleke kroppshårene dine? Lyse hår synes mindre? Men det blir vel bare et pes i og med at det gror så fort....... Ring legen din på mandag!

Skrevet

Dette synes jeg at du skal ta opp med din lege. Det burde være en mulighet for at du kan få dekket hele eller delvis laserbehandling. Så lenge det sliter på psyken, så er det legen som må videre søke trygdekontoret tror jeg. Bestill en time.. Evt kan du bleke kroppshårene dine? Lyse hår synes mindre? Men det blir vel bare et pes i og med at det gror så fort....... Ring legen din på mandag!

Tusen takk for at du kommer med konkrete tips til meg. Var redd det bare skulle komme svar som at dette ikke er noe å få psykiske problemer for, det er det jef har blitt møtt med her inne tidligere.

Jeg får se om jeg tør ta dette opp med legen min, skjønner jo at jeg må det hvis jeg skulle kunne fått det dekket selvfølgelig.

Er litt flaut å måtte vise seg frem da...

Huff, men takk for støtten.

Gjest synes jeg
Skrevet

Tusen takk for at du kommer med konkrete tips til meg. Var redd det bare skulle komme svar som at dette ikke er noe å få psykiske problemer for, det er det jef har blitt møtt med her inne tidligere.

Jeg får se om jeg tør ta dette opp med legen min, skjønner jo at jeg må det hvis jeg skulle kunne fått det dekket selvfølgelig.

Er litt flaut å måtte vise seg frem da...

Huff, men takk for støtten.

Bare hyggelig å hjelpe deg på vei. Du er helt sikkert heller ikke alene om dette problemet. Legen skal du ikke bry deg om, eller _om_ du bryr deg å viser hvor ille du synes det er, så er det også greit for legen å se. Både fysisk og psykisk reaksjon viser bare legen hvordan dette er for deg. Jeg håper du får hjelp og støtte videre derfra!!!!

Gjest silje sara
Skrevet

Du kan få dekt dette gjennom trygdekontoret. Ei venninne av meg fikk laserbehandling dekket pga hennes synkende selvtillit. Hun hadde hår i ansiktet som skjenerte henne.

Så kom deg til lege, dette ordner seg for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...