gnochi Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Har blitt henvist til endokrinolog, men legen sa at det kan hende de ikke kan ta i mot meg, og hvis jeg ikke har hørt noe innen 11.mai, skal han henvise meg videre til medisinsk avdeling. Dette er noe jeg føler haster, jeg har gått med mine problemer lenge, og for 2 år siden ble det påvist lavt stoffskifte uten at ting har blitt bedre. Derfor føler både jeg og legen at det er noe mer som ligger bak. Jeg har mistanke om cushings eller binyrebarktretthet, og vil derfor finne ut av dette snarest.... Det er nå gått 3 uker fra henvisningen ble sendt, og sett at jeg ikke hører noe innen 11.mai - og må vente på en ny henvisning: dette kan jo ta noe innmari lang tid!! Tida går og jeg sliter, kommer ikke videre i livet, føler jeg. Er det ingenting jeg kan gjøre? Jeg håper så inderlig at jeg får brev snart, i mellomtida må jeg bare vente..... 0 Siter
jubalong70 Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Neida, du behøver ikke å bare vente. Du kan ringe direkte til avdelingen henvisningen ble sendt til. Forklar at du virkelig sliter og du gjerne vil vite når det er sjanse for at du får time. Jeg har før jobbet på en avdeling på sykehuset, og vi fikk jevnlig slike "masetelefoner". Min erfaring er at man da prøver å finne time tidligere (hvis mulig) for disse pasientene. 0 Siter
Gjest Tryllekunstnerpiken Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Du skrev at du har ventet i tre uker. Det er ingenting m.t.p ventetidene her. Venter selv på endikrinolog og jeg ble henvist i februar. Har ennå ikke fått time og fyren har permisjon til slutten av mai. Jeg har en cyste i hypofysen, så er hypp på å finne ut om den har vokst, for å si det sånn. Ekkelt å gå rundt og tenke på at noe ikke er som det skal. I tillegg har jeg også lavt stoffskifte. Sist gang så ringte jeg medisinsk poliklinikk og fikk sneket meg to uker frem i køa. Det kan evet du også prøve. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Det er slitsomt og gå og vente, dessverre er det lange ventelister. Det du kan gjøre er og ringe dit du er henvist. Så spør du hvordan du ligger an, også kan du forklare hvordan tingene er. Jeg har gjort det flere ganger, da har jeg fått en pekepinn på hvor lenge jeg skal vente. Ene gangen fikk jeg faktisk komme inn kjapt. Fastlegen din kan også ringe dit du er henvist, og høre hvor du er og evnt kanskje få fortgang i ting. 3 uker er ikke lenge i ventelistesammenheng, dessverre. Du kan kikke her, og se om andre sykehus har mindre ventelister: http://www.sykehusvalg.net/ 0 Siter
frosken Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Du kan som andre har nevnt, forsøke å henvende deg dit du er henvist og spørre hvor du er i køen. Hvis du har anledning til det, så kan du også velge å kontakte Volvat og kjøpe deg en utredning der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.