Gå til innhold

Sluttet å drikke kl 21 i gårkveld.

Anbefalte innlegg

Gjest skal i butikken
Skrevet

Jeg er i fin form. Kan jeg kjøre snart?

Jeg drakk seks øl.

Skrevet

Jeg er definitivt ingen ekspert på området, men jeg kan ikke tro at det fortsatt er i blodet. Jeg var en tur utpå i går, og har faktisk ikke tenkt tanken. Og jeg sluttet mye senere enn deg, men drakk muligens litt mindre. Jeg kjører på trening om en time....

Skrevet

Ja, med mindre du har sterkt nedsatt leverunksjon.

Skrevet

Jeg har hørt at du skal vente ca 1 1/2 time pr enhet du drakk fra du sluttet å drikke, før du kan kjøre. Så du kan nok trygt sette deg bak rattet.

Gjest kanrataman
Skrevet

Selvsagt! Du forbrenner raskere enn som så, og hvis du kun drakk seks øl er det NULL problem ovehodet. Kjør på!

Gjest kanrataman
Skrevet

Jeg har hørt at du skal vente ca 1 1/2 time pr enhet du drakk fra du sluttet å drikke, før du kan kjøre. Så du kan nok trygt sette deg bak rattet.

Så hvis jeg tar en halvliter på puben, kan jeg kjøre hjem etter halvannen time! Visste jeg ikke.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Så hvis jeg tar en halvliter på puben, kan jeg kjøre hjem etter halvannen time! Visste jeg ikke.

Nei- det høres IKKE rett ut.

Gjest kanrataman
Skrevet

Nei- det høres IKKE rett ut.

Synes ikke jeg heller. Men vilde har som regel rett.

Skrevet

Nei, denne håndregelen har for mange unntak og vil komme an på antallet øl og antall timer de er drukket over, slik at det er en god del som allerede er forbrent når den siste drikkes.

Etter en halvliter er 3 timer det minste tilrådelige.

Gjest kanrataman
Skrevet

Nei, denne håndregelen har for mange unntak og vil komme an på antallet øl og antall timer de er drukket over, slik at det er en god del som allerede er forbrent når den siste drikkes.

Etter en halvliter er 3 timer det minste tilrådelige.

Godt å høre at tommelregelen var på jordet.

Selv har jeg hørt at man går ned 0,1 promille per time.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...