Gjest Søker noe helt nytt..... Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Hei.Jeg er en dame på 45 år.Jobber i skolen,men begynner og føle eg "utbrent". Har lysst til og begynne med noe helt nytt.Er alene med tre store unger og økonomien er derfor anstrengt,så det må nok lånes penger. Noen gode ideer om jobbmuliget ,økonomi og utdannelse for en godt voksen dame:)? Alle gode ideer tas i mot med stor takk for det er litt "rotete"i hode mitt akkurat nå. 0 Siter
Gjest lyspæra65 Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 kan jo skaffe deg ei bok for videregående skole, vi fikk sånne i 10.klasse, som da fortalte kort om alle linjer og yrker man kunne velge videre. Mange voksne på skolene jeg har gått på, som har enten bestemt seg for å utdanne seg innen det de driver med, eller at de har endret mening. Da kan du ihvertfall lese hva de ulike første-årene går ut på, f eks matfag (som det vel heter nå tror jeg..skiftet navn på mange ting da jeg gikk utav skolen) hvor vi ihvertfall lærte kort om baker, slakter, servering, fiskefaget, osv, for å så velge et bestemt yrke andreåret. Så skal man i lære, men man kan like greit skaffe seg en jobb i mange yrker, vet ikke om voksen-lærlinger er så populært. Kanskje du får en ide eller 2 utav et slikt hefte? Går også kveldskurs for en del ting bare for voksne vlil jeg tro, men det koster vel penger, eller går via NAV. Dette får du snakke med NAV om, kan jo være de kan skaffe deg en slik oversiktshefte.. 0 Siter
fresja Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Om du med "jobber i skolen" mener at du er lærer, kan du nok få diverse andre jobber med den utdanning. Mange av kjendisene i TV har lærerbakgrunn. I den store bedriften jeg jobber, har flere lærere fårr jobb. En jobber f.eks. på personalavdelingen; han har m.a. hovedansvaret for lærlingene. Vi har også lærere på dataavdeling. Regner med de har skaffet seg dataerfaring gjennom stor interesse for data i ung alder. I dag er det jo mangel på arbeidskraft i mange bransjer, så bedriftene ser seg nødt til å ansette personer med minimal utdanning og erfaring. Hos oss står det ofte i annonsene at det er nødvendig med gode muntlige og skriftlige språkkunnskaper. Likevel blir det ansatt personer som konsekvent skriver we is eller he ar(e). 0 Siter
Gjest kanrataman Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Sivilingeniør i teknisk kybernetikk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.