Gå til innhold

Negere

Anbefalte innlegg

Gjest kanrataman
Skrevet

Aggresjon demens, med andre ord.

Er vel heller et søvnighetsdemens, eller eventuelt latterdemens. LOL.

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

8

• Bookworm

5

• Mista nikket

3

• double

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kult. Da er vi to som starter å bruke ordet m.ø.b. Sprer seg nok fort.

Da kommer vi nok til å oppleve noen rare blikk noen ganger *gapskratter*

Skrevet

Fint du spør:-)

Det blir vel omtrent som å kalle talespråk for "munnspråk" eller "tungespråk".

Tegnspråk er så mye mer enn bare bruken av fingrene. "Fingerspråk" høres ut som et "enkelt" hjelpespråk eller hva jeg nå skal kalle det. Tegnspråk inneholder ulike håndformer, håndbevegelser, plassering, munnbevegelser, bevegelser av hode, øyne (selve øynene og/eller øyenbrynene), skuldre og overkropp.

Tegnspråk er altså et komplekst og rikt språk med egen grammatikk. Jeg vet ikke helt om jeg kan si at bruken av begrepet "fingerspråk" virker direkte nedverdigende, men det får tegnspråk til å høres så "enkelt" ut, hvis du skjønner hva jeg mener?

Ja, jeg skjønner hva du mener og forklaringen var virkelig bra:-) Som jeg sa så ble jeg veldig usikker på hvilken betegnelse jeg bruker, men heretter skal jeg bli bevisst på å bruke tegnspårk...

Takk for oppklaring:-)

Skrevet

Fint du spør:-)

Det blir vel omtrent som å kalle talespråk for "munnspråk" eller "tungespråk".

Tegnspråk er så mye mer enn bare bruken av fingrene. "Fingerspråk" høres ut som et "enkelt" hjelpespråk eller hva jeg nå skal kalle det. Tegnspråk inneholder ulike håndformer, håndbevegelser, plassering, munnbevegelser, bevegelser av hode, øyne (selve øynene og/eller øyenbrynene), skuldre og overkropp.

Tegnspråk er altså et komplekst og rikt språk med egen grammatikk. Jeg vet ikke helt om jeg kan si at bruken av begrepet "fingerspråk" virker direkte nedverdigende, men det får tegnspråk til å høres så "enkelt" ut, hvis du skjønner hva jeg mener?

Opps, fingerne henger ikke helt med i dag - jeg skal selvfølgelig ikke kalle det "tegnspårk" men tegnspråk:-)

Skrevet

Litt på siden.. men jeg har aldri hørt ordet "fingerspråk" før. Er ikke sikker på om jeg umiddelbart ville ha forstått hva det betydde. Er det mange som kaller tegnspråk for det?

Jeg har hørt ordet nigger av og til, og det er utelukkende fra afro-amerikanere. Jeg sier neger. Har aldri tenkt over at det kan oppfattes som negativt. Har en fargerik vennekrets, og har aldri fått noen reaksjon på det heller.

Det er endel som sier "fingerspråk" og "døvstum" fortsatt, så vi døve får bare jobbe med saken ;-)

Jeg sa også "neger" før, men etterhvert som jeg har skjønt at mange sorte selv ikke liker dette begrepet, så har jeg slutta.

Skrevet

Opps, fingerne henger ikke helt med i dag - jeg skal selvfølgelig ikke kalle det "tegnspårk" men tegnspråk:-)

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...