Gå til innhold

Hvor mye i bryllupsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enig i din darwinistiske forklaring.

Men for min del leder det til konsekvensen om at jeg ikke kan være lykkelig med barn. Jeg vil bli altfor bekymret.

Det kan godt tenkes du har rett.

For min del lever jeg meget bekymret og meget lykkelig med barn ;o)

tzatziki1365380058
Skrevet

Du er ikke enig?

Hvis en kamerat av deg hadde giftet seg gang på gang, og du stadig vekk måtte punge ut gaver, ville du ikke blitt irritert?

En onkel av meg giftet seg for fjerde gang på 90-tallet. Foreldrene mine gadd ikke engang takke ja til invitasjonen.

Hvis noen hadde giftet seg "gang på gang", så hadde jeg nok fremdeles kjøpt en skikkelig gave dersom jeg ble invitert til skikkelig fest.

Nå synes jeg ikke bryllup nr. 2 betyr at man gifter seg "gang på gang" - halvparten av oss blir visst skilt, og ganske mange av disse gifter seg på nytt, vil jeg anta. Ergo - ikke veldig uvanlig med to bryllup.

Gjest kanrataman
Skrevet

Hvis noen hadde giftet seg "gang på gang", så hadde jeg nok fremdeles kjøpt en skikkelig gave dersom jeg ble invitert til skikkelig fest.

Nå synes jeg ikke bryllup nr. 2 betyr at man gifter seg "gang på gang" - halvparten av oss blir visst skilt, og ganske mange av disse gifter seg på nytt, vil jeg anta. Ergo - ikke veldig uvanlig med to bryllup.

Ikke uvanlig, men likevel meningsløst.

Hva blir et løfte om å holde sammen til døden skiller en, dersom en allerede har vist at man ikke er i stand til å holde et slik løfte!

Skrevet

Du skjønner det først etter at barna kom til! Er det ikke noe som skurrer her?

Hvorfor velger mange store tenkere, f eks Dalai Lama, å leve uten barn og i sølibat hele livet? Fordi han sier at ekte lykke kan man ikke basere på forgjelgelige ting som gjenstander eller mennesker. En person som virkelig er lykkelig, vil også være lykkelig dersom alt han eier og har blir tatt fra han.

Jeg var lykkelig også før jeg fikk barn, men etter at barna kom skjønte jeg at jeg aldri i livet ville vært den lykken foruten. Alt er ikke bare sort-hvitt ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...