Gå til innhold

Engelske ord i dagligtalen?

Anbefalte innlegg

Gjest kanrataman
Skrevet

Bruker du mange?

Jeg synes det er teit når f eks jobbkollegaer sier "Nå må vi se å forwarde dette prosjektet", "Få deg ut herfra før jeg blir pissed" osv.

Prøver å snakke mest mulig norsk.

Gjest Teatrika
Skrevet

Ok, da klarer ikke jeg å la være å referere til et svar du hadde til meg i tråden "argumentere mot kristne" hvor du spurte: "Hvilken føkkings relevans har..."osv... I rest my case.

Gjest kanrataman
Skrevet

Ok, da klarer ikke jeg å la være å referere til et svar du hadde til meg i tråden "argumentere mot kristne" hvor du spurte: "Hvilken føkkings relevans har..."osv... I rest my case.

Det var mest for å latterliggjøre de som bruker engelske ord. Men jeg skrev tross alt med ø.

Gjest Teatrika
Skrevet

Det var mest for å latterliggjøre de som bruker engelske ord. Men jeg skrev tross alt med ø.

At man fornorsker skrivemåten på engelske ord gjør dem ikke mer norske:-) Og allerede da - i det innlegget, begynte du argumentasjonen din for et innlegg du poster mye senere? Imponerende;-)

Uff nei, nå er jeg på vei rett inn i en ny diskusjon med deg...

Gjest kanrataman
Skrevet

At man fornorsker skrivemåten på engelske ord gjør dem ikke mer norske:-) Og allerede da - i det innlegget, begynte du argumentasjonen din for et innlegg du poster mye senere? Imponerende;-)

Selvsagt blir ordene mer norske om vi endrer skrivemåte!! Dette kan du ikke mene.

Gjest kanrataman
Skrevet

Bare for å nevne noen få:

vinsj, maskin.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Selvsagt blir ordene mer norske om vi endrer skrivemåte!! Dette kan du ikke mene.

Føkkings... Er det noe norskt i det???? Du har satt inn en ø.

Men er det nå norsk?

Gjest kanrataman
Skrevet

Føkkings... Er det noe norskt i det???? Du har satt inn en ø.

Men er det nå norsk?

De fleste norske ord stammer fra engelsk og andre språk. For eksempel vinsj (engelsk) og arbeid (tysk).

Gjest sjøstjerna
Skrevet

De fleste norske ord stammer fra engelsk og andre språk. For eksempel vinsj (engelsk) og arbeid (tysk).

Så vi kan forwarde, eller snakke om føkkings og pissed. Det er norsk det.

Gjest kanrataman
Skrevet

Så vi kan forwarde, eller snakke om føkkings og pissed. Det er norsk det.

Fårvarde, føkkings og pisset hadde gått an. Men nei, det er teit.

Likevel går utviklinga i den retning. Om 100 år tror jeg vi snakker engelsk i Norge.

Skrevet

Fårvarde, føkkings og pisset hadde gått an. Men nei, det er teit.

Likevel går utviklinga i den retning. Om 100 år tror jeg vi snakker engelsk i Norge.

Synes det hadde vært greit om vi fikk inn engelsk fult og helt som et språk jeg :o) Så slapp du og irritere deg når jeg ba deg om ships til middag og soft ice til dessert :o)

Gjest kanrataman
Skrevet

Synes det hadde vært greit om vi fikk inn engelsk fult og helt som et språk jeg :o) Så slapp du og irritere deg når jeg ba deg om ships til middag og soft ice til dessert :o)

Chips, ikke ships. Ships er skip.

Skrevet

Ler..... I love you too :o)

Gjest kanrataman
Skrevet

Ler..... I love you too :o)

Har jeg sagt at I

Skrevet

æh-----mente middag på skip og myk is til dessert :o/

Love you too :o)))

Skrevet

Har jeg sagt at I

Nei, jeg pleier å si det når noen retter på mine skrivefeil eller talefeil :o))

Gjest kanrataman
Skrevet

Nei, jeg pleier å si det når noen retter på mine skrivefeil eller talefeil :o))

Så hvis jeg retter på dine skrivefeil, er det et tegn på at jeg elsker deg? Jøss. Man lærer så lenge man lever.

Skrevet

Så hvis jeg retter på dine skrivefeil, er det et tegn på at jeg elsker deg? Jøss. Man lærer så lenge man lever.

Neida, det er bare slik man sier når man ikke gidder/orker å forsvare seg.......du skjønte jo at jeg mente chips og ikke ships :o)

Gjest kanrataman
Skrevet

Neida, det er bare slik man sier når man ikke gidder/orker å forsvare seg.......du skjønte jo at jeg mente chips og ikke ships :o)

Godt å høre. Så du den fantastiske dokumentaren?

Skrevet

Godt å høre. Så du den fantastiske dokumentaren?

Nei, du sa ikke hvem det var og hvilken kanal, dessuten måtte jeg kjøre hjem ei venninne da......

Jeg må hvist på biblioteket imorgen, du har gjort meg nyskjerrig på universet... Samer og negre får vente :o)))))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...