Gjest k123 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg har alltid jogget masse, masse! minst 100 joggeturer i løpet av 3 år, og flere av disse på asfalt. jeg går på idrettslinje, men nå har jeg begynt å få vondt på yttersiden av kneet når jeg løper. det er så kjett, jeg elsker å løpe! jeg er veldig sikker på at det er langdistansekne, i og med at skaden skjedde i forbindelse med løping. Hvilke aktiviteter kan jeg drive med egentlig ? går skaden over av seg selv eller må jeg operere ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 "Langdistansekne" oppstår ved overbelastning. Det er en betennelsesreaksjon i senefestene på utsiden av kneet som kommer av for mye og ensidig løping. Flott at du trener mye og "elsker" løping. Men noen gode råd. Varier løpingen mest mulig. Løp på forskjellig underlag og bruk skog og mark mye. Om vinteren kan du spe på med skiløping hvis du er i et område med snø. Sykling er også en fin avveksling, men bruk lette tråkk sålenge du har vondt. De aller fleste med disse plagene vil erfare at det går over av seg selv ved å redusere løpingen , samtidig som man bedriver alternative treningsformer. Generell styrketrening i en periode nå, kan også være greit. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.