pekkaline Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 De er jo fredet. Dvs skal ikke flyttes fra plassen sin. Noen sier til meg i dag at det heller ikke er lov å plukke dem. Det stemmer vel ikke helt? Noen som vet???? Jeg plukket blåveis og koset meg skikkelig i ettermiddag. Det er maaange år siden sist (blåveis altså). Nydelig lukt og fine farger 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Se her: http://www.oa.no/lokale_nyheter/article1115538.ece Så deilig vårtegn ) Hvitveis vokste det masse av hos mormor før, og jeg var nesten trist da jeg var der i påsken og så bare bolighus der vi hadde blomsterenger og leke i som små. 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. april 2007 Forfatter Skrevet 21. april 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1177195543' post='3596422] Se her: http://www.oa.no/lokale_nyheter/article1115538.ece Så deilig vårtegn ) Hvitveis vokste det masse av hos mormor før, og jeg var nesten trist da jeg var der i påsken og så bare bolighus der vi hadde blomsterenger og leke i som små. Hvitveis har vi omtrent som ugress her hos oss Fine de også, men når det blir så mye, så blir man litt lei dem på en måte.... Jenta mi kom inn med en fin bukett hvitveis i går faktisk. Koselig! Takk for linken! det står: Hva skjer dersom man graver opp blåveis, og planter dem i egen hage? - Så lenge man holder seg utenfor de fredete områdene er det likevel ikke forbudt, Jippi, da kan jeg faktisk hente meg ei tue som kan stå i min egen hage!!!! Det trodde jeg ikke var lov, også gledelig at de kan plukkes 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Hvitveis har vi omtrent som ugress her hos oss Fine de også, men når det blir så mye, så blir man litt lei dem på en måte.... Jenta mi kom inn med en fin bukett hvitveis i går faktisk. Koselig! Takk for linken! det står: Hva skjer dersom man graver opp blåveis, og planter dem i egen hage? - Så lenge man holder seg utenfor de fredete områdene er det likevel ikke forbudt, Jippi, da kan jeg faktisk hente meg ei tue som kan stå i min egen hage!!!! Det trodde jeg ikke var lov, også gledelig at de kan plukkes Du kan godt sende over noen hvitveis og blåveis til min hage! (.. så kan du få løvetann av meg.. hihi...) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1177195543' post='3596422] Se her: http://www.oa.no/lokale_nyheter/article1115538.ece Så deilig vårtegn ) Hvitveis vokste det masse av hos mormor før, og jeg var nesten trist da jeg var der i påsken og så bare bolighus der vi hadde blomsterenger og leke i som små. Det bygges visst overalt nå for tiden. 0 Siter
Gjest kanrataman Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Du har lov å plukke dem, men ikke rive opp røttene. 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. april 2007 Forfatter Skrevet 21. april 2007 Du kan godt sende over noen hvitveis og blåveis til min hage! (.. så kan du få løvetann av meg.. hihi...) Løvetann huff, da får du skvallerkål av meg i retur!! 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. april 2007 Forfatter Skrevet 21. april 2007 Du har lov å plukke dem, men ikke rive opp røttene. se på linken som shira la ut 0 Siter
Gjest kanrataman Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1177195543' post='3596422] Se her: http://www.oa.no/lokale_nyheter/article1115538.ece Så deilig vårtegn ) Hvitveis vokste det masse av hos mormor før, og jeg var nesten trist da jeg var der i påsken og så bare bolighus der vi hadde blomsterenger og leke i som små. OK, nok en myte ble busta. Det er utrolig masse slikt piss som folk går rundt og tror. Rykter som startes og spres gjennom befolkningen som gress. Og vips, alle tror det er sant. Moral: Ikke stol på noe du hører av venner og kjente, typisk visste du at...-fakta, med mindre de backes opp av faglærte. 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. april 2007 Forfatter Skrevet 21. april 2007 Du kan godt sende over noen hvitveis og blåveis til min hage! (.. så kan du få løvetann av meg.. hihi...) Rart å tenke på at bladene på løvetannen faktisk blir brukt til salater................Hm, jeg kunne mettet mange her ...... Men når man ser de på store jorder nå i begynnelsen av sesongen, da er det et fint skue, enig? 0 Siter
morsan Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 OK, nok en myte ble busta. Det er utrolig masse slikt piss som folk går rundt og tror. Rykter som startes og spres gjennom befolkningen som gress. Og vips, alle tror det er sant. Moral: Ikke stol på noe du hører av venner og kjente, typisk visste du at...-fakta, med mindre de backes opp av faglærte. Det er vel like greit at folk _tror_ at den er fredet, og dermed lar være å plukke den, ettersom man jo _henstiller_ til folk om å ikke plukke den. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Løvetann huff, da får du skvallerkål av meg i retur!! Hehe, da kan du heller får noen smørblomster. De er det også mange av her. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Rart å tenke på at bladene på løvetannen faktisk blir brukt til salater................Hm, jeg kunne mettet mange her ...... Men når man ser de på store jorder nå i begynnelsen av sesongen, da er det et fint skue, enig? Ja, det ser ser fint ut med alle de gule blomstene! Er ikke bladene for beiske til salat? Har du smakt? 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Det er vel like greit at folk _tror_ at den er fredet, og dermed lar være å plukke den, ettersom man jo _henstiller_ til folk om å ikke plukke den. Du sier noe der... 0 Siter
morsan Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Et lite apropos til det forklarende tillegget "blomst asså" i overskriften din*S*: http://www.skrujern.no/tekster/fiol_tekst.php 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Det bygges visst overalt nå for tiden. Vi var hos mormor om sommeren, og storkoste oss i skogen rundt huset, nå er det bare hus der. Mamma viste meg bilder fra den gangen hiset deres stod ensomt på toppen der, som nå er byggefelt. Men det blir jo slik, nye folk må få plass. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1177237602' post='3596622] Vi var hos mormor om sommeren, og storkoste oss i skogen rundt huset, nå er det bare hus der. Mamma viste meg bilder fra den gangen hiset deres stod ensomt på toppen der, som nå er byggefelt. Men det blir jo slik, nye folk må få plass. Ja, det ser jeg her også.... Det som var stor hage til en tomt i et byggefelt er nå nye tomter, så husene står tett i tett... 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. april 2007 Forfatter Skrevet 22. april 2007 Ja, det ser ser fint ut med alle de gule blomstene! Er ikke bladene for beiske til salat? Har du smakt? Jeg har ikke smakt, bare sett på matsider her at det brukes. Frister ikke meg 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. april 2007 Forfatter Skrevet 22. april 2007 Et lite apropos til det forklarende tillegget "blomst asså" i overskriften din*S*: http://www.skrujern.no/tekster/fiol_tekst.php Hehe artig tekst 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. april 2007 Forfatter Skrevet 22. april 2007 Hehe, da kan du heller får noen smørblomster. De er det også mange av her. ok da 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.