Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har slitt med en depresjon I 4 mnd, og føler ikke jeg har blitt bedre. Er sykemeldt, og mitt sosiale liv er redusert til et absolutt minimum. Orker egentlig ingenting, men kommer meg vanligvis ut på tur en gang I løpet av dagen.

Hva skal til for å bli innlagt på psykehus? Er det grunn til å tro at jeg skal bli bedre ved en innleggelse? Har ennå ikke fått en ordentlig utredning av en psykiater, men det er kanskje ikke nødvendig da det sannsynligvis er en helt vanlig depresjon med angst.

Har sobril liggende I tilfelle ting skulle gå helt på tverke, men har ikke benyttet dem enda. Kanskje er det et tegn på at jeg ikke er syk nok til å bli innlagt. Det er ingen vits for meg å bli innlagt dersom det bare er for noen dager. Kanskje kunne det vært en ide med innleggelse dersom jeg skal skifte fra seroxat til efexor? Jeg frykter nemlig stygge bivirkninger ved et slikt skifte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273899-innleggelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du tenker på en akuttinnleggelse, så er det nok ganske liten sjanse for at du får det. Men kanskje det finnes en avd i nærheten som man kan søke seg inn på?

Her jeg bor finnes det en kortidsavd der man kan søke seg inn. Man har da 1-2 forvernsamtale hvor man blir enige om hva målet med innleggelsen skal væreog hvor lenge oppholdet skal være. F.eks i ditt tilfelle en klarere diagnose evnt medisinbytte?

Jeg har mer tro på en sånn avd der man vet mer hva man kan forvente, enn en akuttavd der man blir utskrevet uten at man egentlig er klar for det.

Kanskje finnes det en dagavdeling i nærheten av deg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273899-innleggelse/#findComment-2215203
Del på andre sider

Hvis du tenker på en akuttinnleggelse, så er det nok ganske liten sjanse for at du får det. Men kanskje det finnes en avd i nærheten som man kan søke seg inn på?

Her jeg bor finnes det en kortidsavd der man kan søke seg inn. Man har da 1-2 forvernsamtale hvor man blir enige om hva målet med innleggelsen skal væreog hvor lenge oppholdet skal være. F.eks i ditt tilfelle en klarere diagnose evnt medisinbytte?

Jeg har mer tro på en sånn avd der man vet mer hva man kan forvente, enn en akuttavd der man blir utskrevet uten at man egentlig er klar for det.

Kanskje finnes det en dagavdeling i nærheten av deg?

Takk for svar. Jeg bor I stavanger, så det må vel finnes noe slikt der. Regner med det er fastlegen som må ordne noe slikt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273899-innleggelse/#findComment-2215332
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...