Gå til innhold

Å gi terapeuten konstruktiv kritikk

Anbefalte innlegg

Gjest klientinnen

Jeg har gått til en psykolog et år nå og skal ha siste time med henne. Hun har vært grei å snakke med, men har ofte følt meg litt utrygg på henne uten at jeg har kunnet sette ord på hva det er.

Nå har jeg forstått at det er pga hun kan være utydelig til tider. Hun kan si en ting, men kroppspråket hennes sier noe annet. Jeg har ofte vært usikker på hva hun egentlig mener og det har gjort meg utrygg.

vil de fleste psykologer ta til seg en slik tilbakemelding? Eller vil de skylde på at det er meg som pasient hvor feilen ligger?

Jeg må legge til at jeg har gått til tre terapeuter før, hvor jeg aldri har opplevd det samme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273905-%C3%A5-gi-terapeuten-konstruktiv-kritikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan og bør du absolutt si til henne. Antageligvis vil hun sette pris på en slik tilbakemelding som gjør at hun kan forbedre seg. Jeg sier ofte fra til min psykolog dersom hun gjør/sier noe som jeg reagerer på og hun har alltid satt pris på det. Dvs. at det er ikke sikkert at hun liker det, men hun pleier å gi meg rett i at det var dumt av henne, at hun snakket før hun tenkte osv. Etter slike tilbakemeldinger så skjerper hun seg alltid.

Psykologer, som alle oss andre, er ikke alltid klar over sine egne uvaner og vi trenger alle sammen tilbakemeldinger (konstruktive), på hvordan vi oppfører oss. Dersom psykologen din prøver å skyve det over på deg så synes jeg ikke du skal ta deg nær av det. Det er hennes problem dersom hun ikke klarer å ta imot kritikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...