Gjest Eiendomsskatt Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Har arvet eiendom fra familien. Dette er ubebodd og det har vært søkt om å få bygge hytter, men det ble avslag. På min selvangivelse står det at jeg eier tomt med formue på kr 18750,- kr. Får jeg eiendomsskatt på dette? hvor mye isåfall. Vet at det aldri blir bygget noe der da det er på ei landsbygd og utenfor alfavei. Blir det kun utgifter å eie dette eller? Har fått et standardbrev fra den aktuelle kommunen om eiendomsskat, men bare til orientering. Noen som vet?? 0 Siter
Gjest eiendomsskatt Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Du må undersøke om den kommunen som eiendommen er i har innført eiendomsskatt. Det er opp til den enkelte kommune å bestemme seg om de vil innføre kommunal eiendomsskatt eller ikke, men dersom de gjør det, må de følge reglene i eiendomsskatteloven. Tidligere kunne man ikke innføre eiendomsskatt for hele kommunen uten videre - bare for de deler av kommunen sopm var "bymessig utbygd". Loven har blitt endret, slik at kommunene kan innføre eiendomsskatt for hele kommunen, dvs at det da også vil bli eiendomsskatt på hytteeiendommer osv. Så svaret er: Ja , det kan hende du må betale eiendomsskatt, men du må undersøke om kommunen har innført det der pluss hva som er eiendomsskattetaksten. det er ikke sikkert at eiendomsskatteaksten er den samme som formuesverdien. Såvidt jeg husker kan ikke eiendomsskatten overstige 7 promille av eiendomsskattetaksten, men mulig det er endret siden jeg leste det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.