Gå til innhold

Når merker en virkningen av SSRI?

Anbefalte innlegg

Gjest Ellipse

Hvor lenge skal en vente før en gir opp? Har gått på fluoxetin i 1 mnd, men merker ingen bedring i det hele tatt. Dosen jeg tar nå er 40 mg/dag. Men jeg er like deppa og tiltaksløs som før. Bør jeg slutte? Det er jo ikke vits i å proppe kroppen full av medikamenter til ingen nytte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273933-n%C3%A5r-merker-en-virkningen-av-ssri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ellipse

Dersom de rundt deg og legen din støtter din vurdering, er tiden inne for å skifte til annen medisin.

Takk for svar.

Hmm. Har time til legen(psykiater) først om 2 mndr. Bør jeg prøve å ringe ham?

Vurdering av de rundt meg ellers er vanskelig, har stort sett ingen rundt meg. Bor alene, familien bor milevis unna.

Isolerer meg fra dem og fra venner(vil bare vre alene), men henger så vidt med i studiesammenheng da. De timene jeg er på skolen skjerper jeg meg såpass at ingen merker noe på meg, tror jeg. Jeg er ganske flink til å spille glad.

Takk for svar.

Vurdering av de rundt meg ellers er vanskelig, har stort sett ingen rundt meg. Bor alene, familien bor milevis unna.

Isolerer meg fra dem og fra venner(vil bare vre alene), men henger så vidt med i studiesammenheng da. De timene jeg er på skolen skjerper jeg meg såpass at ingen merker noe på meg, tror jeg. Jeg er ganske flink til å spille glad.

Har du noen form for samtalebehandling i tillegg?

Hvis ikke, så bør du be om det. Uansett, så virker det som om det er på tide å be om en samtale med legen.

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Takk for svar.

Ja, du bør ringe psykiateren din.

Forøvrig synes jeg det er helt meningsløst å sette folk på medisiner og deretter observere dem sjeldnere enn hver andre uke i den første tiden.

Gjest Ellipse

Ja, du bør ringe psykiateren din.

Forøvrig synes jeg det er helt meningsløst å sette folk på medisiner og deretter observere dem sjeldnere enn hver andre uke i den første tiden.

Ok. Takk igjen. Veldig godt å få denne uttalelsen fra deg som er profesjonell. Jeg er så redd for å mase. Men da får jeg kanskje kvinne meg opp til å ta en telefon,da.

Gjest Ellipse

Har du noen form for samtalebehandling i tillegg?

Hvis ikke, så bør du be om det. Uansett, så virker det som om det er på tide å be om en samtale med legen.

Ja, jeg har det. Jeg går til en (midlertidig) psykolog ca. hver 3. uke. Men jeg synes ikke det hjelper stort. Jeg trodde ikke det kunne bli stort verre enn det var, men nå orker jeg knapt noe. Bare sover og sover. Til og med å skrive på dol er blitt et ork:( Men det hjalp veldig med kommentarer her nå, trenger litt guts for å våge å ringe til psykiateren. Er redd for å mase og være til bry, men når både du og NHD mener det er det rette, så blir det litt lettere for meg. Thanks noch einmal, frosken:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...