Gå til innhold

Pus er vekk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor i alle dager er det blitt av pusen vår? Han (kastrert hankatt på 9 mndr) har vært borte et døgn, og både ungene på 5 og 7 og jeg er fryktelig bekymret.

Han kommer vel tilbake, tror dere ikke?

Skrevet

Vi har to katter og det har hendt at de har vært borte i opptil to døgn, selv om det skjer veldig sjelden.

Den forrige katten vår forsvant når vi var på ferie. Foreldrene mine passet den (låste den inn og ut av huset vårt daglig), men etter noen dager sa katten takk for seg. Hun var borte i tilsammen tre uker og vi lette som gale. En morgen gikk faren min tur i skogen ved oss og ropte på henne. Plutselig kom hun luskende ut av skogen som om ingenting hadde hendt. Hun var småsur på oss i noen timer, så vi fikk ikke lov å kose med henne i starten ;-)

Katten deres kommer nok tilbake!

Skrevet

Dere får henge opp plakater rundt om kring, det gjorde vi, katta oppdaget at den var savnet og kom hjem etter én time. ;o)

Fra spøk til alvor, det er trist når de blir borte, man blir jo glad i dem som et familiemedlem nærmest. Håper den kommer til rette igjen. Han er jo i en utforskingsalder så han har sikkert dratt på oppdagelsesferd bare, får vi håpe.

Gjest vent og se
Skrevet

Vår pus var borte i en måned og jeg trodde hun var død. Så kom den tilbake litt tynnere og pjuskete.

Gjest kanrataman
Skrevet

Det gjør den nok. Så en katt som kom tilbake etter fem år.

Skrevet

Uffda. Katten vår forsvant i fjor. Vi hengte opp lapper i nabolaget og var ute og leitet mange mange ganger. Etter tre uker fikk jeg plutselig telefon fra noen som hadde funnet henne. Så fantastisk å kunne hente henne hjem igjen. Veldig, veldig glad i den katten.

Prøv å henge opp lapper med bilde og evt. nr på øremerkingen. Det er mange kattevenner der ute.

Skrevet

Ett døgn er ikke så lenge så det er absolutt håp. Det er ganske vanlig at selv kastrerte hannkatter tar seg en liten tur en gang i blant. På den annen side har de vel ikke fullt utviklet stedssans før de er rundt ett år gamle. Det kan derfor være verdt å sette inn noen tiltak om han ikke er tilbake snart.

Katten vår forsvant i vinter. Vi :

- la lapper i postkasser i nabolaget

- hengte opp oppslag på stolper og i butikker

- lette gatelangs

- la inn gratis annonse på nettkatten.no

- ba naboer sjekke kjellere og garasjer/uthus

Etter tre uker kom han hjem av seg selv helt uskadet men litt mager, glad og fornøyd. Intetanende om oppstyret vi hadde satt i verk....

Lykke til med pus

Skrevet

Ett døgn er ikke mye, så det er godt håp om at han kommer hjem! Vår katt er snart ett år. Han var borte ca. 3 dager i oktober, da var jeg sikker på at ha var påkjørt eller noe. Men han dukket opp som om ingenting hadde hendt, bare veldig veldig sulten. Så ble han kastrert, og etter det har han bare vært borte en gang. Da viste det seg at han hadde vært innelåst i en bil over natten...

Men nå om våren er det mye spennende for en katt å jakte på, og mye mer behagelig temperatur til å overnatte ute. Ta det med ro, foreløpig! Men om en dag eller to kan du kanskje begynne å etterlyse ham i nabolaget...

Gjest Cezalion
Skrevet

Klart den kommer tilbake. :-)

Vi hadde merket vår katt. Den forsvant i 2002, og i fjor fikk vi en telefon om at den var funnet på andre siden av byen. Han var like stor og i god form, så tydelig at noen andre har tatt vare på ham de fire årene han var borte. Men nå har han vært her hos oss i ett år og det ser ut som om han planlegger å bli her denne gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...