Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som husker den? Gode minner har dukket opp om gjennomsiktig konvolutt men store sedler :) Det varte ikke så lenge før det ble en lønnslipp, kjekk å ha den også :)

Sjekker du alltid lønnslipp om den er riktig? Jeg finne stadig feil....

Skrevet

Jeg husker mamma fikk lønningspose, en liten brun konvolutt med åpning i den ene kortenden, jeg tror den var lukket med splittbinders. :o)

Jeg sjekker bare at navnet, summen og stillingsbetegnelsen stemmer jeg. :o)

Skrevet

Jeg husker mamma fikk lønningspose, en liten brun konvolutt med åpning i den ene kortenden, jeg tror den var lukket med splittbinders. :o)

Jeg sjekker bare at navnet, summen og stillingsbetegnelsen stemmer jeg. :o)

Du regner ut egen lønn hver mnd da? Stillingsbetegnelsen, bli det feil med den også?

Skrevet

Du regner ut egen lønn hver mnd da? Stillingsbetegnelsen, bli det feil med den også?

Neida, jeg har fastlønn. :o) Stillingsbetegnelsen har endret seg, i løpet av vinteren ble jeg førstesekretær. Forhandlinger med fagforeningen.

Skrevet

Neida, jeg har fastlønn. :o) Stillingsbetegnelsen har endret seg, i løpet av vinteren ble jeg førstesekretær. Forhandlinger med fagforeningen.

Så bra! Gøy med titler som gir mer penger også :)

Skrevet

Så bra! Gøy med titler som gir mer penger også :)

Det ga vel noen små kroner mer, men ikke så mye at det utgjorde noe særlig dessverre. :o) Men jeg har det i grunnen bra, har så det går rundt og kjæresten min fyller opp tanken på bilen for meg så fort nåla synker nedover mot rødt så jeg klager ikke.

Skrevet

Det ga vel noen små kroner mer, men ikke så mye at det utgjorde noe særlig dessverre. :o) Men jeg har det i grunnen bra, har så det går rundt og kjæresten min fyller opp tanken på bilen for meg så fort nåla synker nedover mot rødt så jeg klager ikke.

Jada kjærester er gode å ha :) Vi har felles konto, så det er fint. Han tjener jo tre ganger mer enn meg.

Skrevet

Har fastlønn så det er ikke så ofte det blir feil. Det ble feil da jeg gikk ut i permisjon og de fortsatt ga meg 100% i stedet for 80%, så ble det veldig feil da jeg begynte å jobbe igjen etterpå og lønningskontoret trodde jeg hadde sluttet. ;)

Skrevet

Jeg har aldri fått lønningspose, men jeg har hørt nestenpensjonister nevne den.

Pleier sjekke om jeg får sånn noenlunde riktig i lønn. Sjekker alltid om jeg får riktig i lønnstillegg, for som sagt tidligere, vet jeg ikke om lønningssjefen ennå forstår dette med %.

Skrevet

Har fastlønn så det er ikke så ofte det blir feil. Det ble feil da jeg gikk ut i permisjon og de fortsatt ga meg 100% i stedet for 80%, så ble det veldig feil da jeg begynte å jobbe igjen etterpå og lønningskontoret trodde jeg hadde sluttet. ;)

Sluttet, jøss så mye feil det kan bli :)

Skrevet

Jeg har aldri fått lønningspose, men jeg har hørt nestenpensjonister nevne den.

Pleier sjekke om jeg får sånn noenlunde riktig i lønn. Sjekker alltid om jeg får riktig i lønnstillegg, for som sagt tidligere, vet jeg ikke om lønningssjefen ennå forstår dette med %.

""Jeg har aldri fått lønningspose, men jeg har hørt nestenpensjonister nevne den""

Hehe nå følte jeg meg gammel :) Kanskje der jeg jobbet tviholdt på lønningsposen lengre enn andre da? hehe Eller regner du 40 åringer for å være nestenpensjonister?

Skrevet

""Jeg har aldri fått lønningspose, men jeg har hørt nestenpensjonister nevne den""

Hehe nå følte jeg meg gammel :) Kanskje der jeg jobbet tviholdt på lønningsposen lengre enn andre da? hehe Eller regner du 40 åringer for å være nestenpensjonister?

Det er vel de færreste 40-åringer som har mottatt lønningspose?

Husker som sagt at min mor fikk det, men det er sikkert 25 år siden de gikk over til å få pengene rett på konto.

Skrevet

Nei, jeg sjekker den aldri, for det er jeg som lager den. ;)

Skrevet

Jeg har liksom innbilt meg at du er fagutdannet bibliotekar. Er du ikke det?

Skrevet

Jeg har liksom innbilt meg at du er fagutdannet bibliotekar. Er du ikke det?

Niks. :o) Har aldri utgitt meg for å være det heller, men jeg har jobbet i bibliotek i en årrekke ja.

Skrevet

Det er vel de færreste 40-åringer som har mottatt lønningspose?

Husker som sagt at min mor fikk det, men det er sikkert 25 år siden de gikk over til å få pengene rett på konto.

Det kan stemme det fordi jeg begynte å jobbe da jeg gikk i åttende klasse, og da var jeg vel 14år... Rundt 25 år siden ja..

Skrevet

Nei, jeg sjekker den aldri, for det er jeg som lager den. ;)

Send ei lønn til meg også da ;)

Er det ikke en haug med tallkoder som legges inn, og så går resten av seg selv til du endrer på det??

Skrevet

40-åringer er da rene ungdommer. Jeg vil tro det er omtrent 40 år siden de fikk lønningsposer på min arbeodsplass.

Skrevet

Ja, jeg husker den posen fra min første bi-jobb som tenåring! En matpapir-aktig konvolutt med sedler og mynger, samt en tynn, lang strimmel som var selve lønssslippen.

Skrevet

Ja, jeg husker den posen fra min første bi-jobb som tenåring! En matpapir-aktig konvolutt med sedler og mynger, samt en tynn, lang strimmel som var selve lønssslippen.

Hehe, ja matpapiraktig var den! Morsomt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...