Gå til innhold

Er jeg helt på tuppa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på fem kom idag og fortalte at ho hadde fått se pirates of the caribbean 1 og 2 hos en kompis. Den har 11 års aldersgrense, og da jeg så den syns jeg ikke den virket som en barnefilm..

Får deres 5 åringer se denne og andre filmer med slik aldersgrense?

Skrevet

Er du gal!? 8-åringen har ikke sett dem og så lenge de har 11-årsgrense er det ikke aktuelt heller! Å la 5-åringer se slike filmer synes jeg er hårreisende! Men jeg vet mange gjør det.

Skrevet

Er du gal!? 8-åringen har ikke sett dem og så lenge de har 11-årsgrense er det ikke aktuelt heller! Å la 5-åringer se slike filmer synes jeg er hårreisende! Men jeg vet mange gjør det.

Ok, jeg tok det opp med denne moren og hun bare lo av meg. Jeg sa at hun fikk heller bare sende jenta ut neste gang, for det var ikke aktuelt i det hele tatt at hun skulle se slikt.....

Skrevet

Den har ikke jeg latt min 5-åring få se. Storebroren på 7,5 fikk mast seg til å se nr 1 sammen med meg, jeg oversatte og forklarte, Han syntes igrunnen det ekleste var kyssinga på slutten, det var mye mer ekkelt enn alle gjenferdene påsto han...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Min nå seks år gamle sønn har sett begge filmene før han fylte seks. Men jeg kunne ikke tenkt meg å la ungene se de filmene når de har besøk av andre pga aldersgrensa. Det er foreldrenes avgjørelse hva de vil ungene deres skal få se på DVD, ikke min.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ok, jeg tok det opp med denne moren og hun bare lo av meg. Jeg sa at hun fikk heller bare sende jenta ut neste gang, for det var ikke aktuelt i det hele tatt at hun skulle se slikt.....

"Ok, jeg tok det opp med denne moren og hun bare lo av meg."

Det må da være grenser for dårlig oppførsel! Det er _du_ som skal avgjøre hva dine barn skal se, ikke vennenes foreldre. Å le av deg når du tok det opp er far off etter min mening. Utrolig respektløst.

hare1365380455
Skrevet

Nei!

Det blir noen år til det, og jeg synes ikke de filmene passer for barn.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg ser filmene selv først hvis jeg er i tvil (og det gjelder alle filmer med aldersgrense på 11 år), og vurderer om guttungen kan se dem. Aldersgrensen er bare veiledende i så måte, jeg ser mer etter hvor mye vold det er og hvor virkelighetsnært det evt er, og hva slags holdninger filmene formidler. Ikke at de trenger å være så skrekkelig pedagogiske, men enkelte ting vil jeg helst unngå. Dessuten skal guttungen faktisk ha mulighet til å kunne følge historien og plotet.

Mrs. Wallace
Skrevet

Glemte å si at jeg aldri lar andre barn se filmer med høyere aldersgodkjennelse hjemme hos oss. Selv om jeg tar en avgjørelse om at mine barn kan se en film, vil jeg ikke bestemme slikt på vegne av andre foreldre.

tzatziki1365380058
Skrevet

Etter min mening er du ikke helt på tuppa! Kunne ikke falle meg inn å la andres barn se filmer hos oss som de ikke var gamle nok for. Synes det er hårreisende og tankeløst at folk gjør sånt uten å spørre foreldrene om det er OK.

Pirates of the Carab....osv kunne det ikke falt meg inn å vurdere å la ungene se før de var minst 10! Det er da ikke en barnefilm...

Skrevet

Nei, mine barn på snart 6 og 8 har ikke fått sett den. De får se filmer med 7 års grense, men ikke noe høyere.

Ser ikke vitsen med det - det finnes så venldig mange filmer som passer til dem - absolutt ikke nødvendig å påføre dem filmer de ikke har forutsetning for å forstå.

Skrevet

Sjuåringen min så den første sammen med storebroren og hans kompiser, uten at jeg visste det... Tror hun var ca 5,5 år da.

Her i vinter lurte hun på om hun fikk lov til å se toern'. Nei, sa jeg - du er ikke gammel nok, og dessuten skjønner du ikke noe av det likevel. Da kom det: Ja men mamma jeg skjønte jo ikke den første heller, og det gikk jo bra!

Jeg hadde ikke likt at mine barn fikk se filmer de var for små til hos andre.

Skrevet

Det er godt å se at jeg ikke er helt på jordet her! Jeg vet jeg har strengere grenser for hva som er lov, på enkelte områder, og måtte rett og slett sjekke om jeg har vandret helt ut på vidda.

Må si jeg følte med litt dum da jeg sa ifra og ble ledd av, men det er uhøflig i mine øyne å servere andres barn slike filmer, uten å sjekke om det er ok først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...