Gå til innhold

bilangst

Anbefalte innlegg

Gjest mimmi84

Hei! Jeg er ei jente på snart 23 år!! Jeg har et problem ingen forstår, og det gjør problemet enda verre.Jeg har bilangst, jeg er så nervøs når jeg kjører bil at jeg klarer ikke å konsentrere meg, så jeg blir rett og slett trafikkfarlig hvis man kan si det sånn.Jeg kan trafikkregler og alt det der føler jeg, men kommer jeg til et vanskelig kryss kan jeg få helt jernteppe og vetikke om jeg har rett til å kjøre eller ikke.Og når jeg skal rygge eller parkere på en trang plass, blir jeg stiv av skrekk, har ikke kontroll i det hele tatt.Jeg får nesten klaustrofobi. Jeg har fortalt dette til min samboer og mange andre, men ikke engang den jeg stoler mest på og den som vill meg det aller beste klarer å forstå meg.De sier det bare er trening som skal til!Tok førerkortet for et og et halvt år siden, og betalte dyre dommer for det.Har aldri likt tanken på å kjøre bil selv, før jeg tok kortet også.Har absolutt ingen problemer med å sitte på, det er bare behagelig synes jeg faktisk, det er det å kjøre selv som jeg ikke klarer. Bor ikke så veldig langt unna jobben og butikken og alt, men er akkurat litt for langt å gå hver dag synes jeg, så det er blitt et problem sånn sett også.Tar bussen mange ganger, men jobber kveld også og her i byen går ikke bussene om kvelden.Mine venner og familie synes det er helt latterlig at jeg heller går eller tar bussen selv om jeg har bilen jeg kan kjøre.Og nå da, nå har svigerforeldrene og samboeren min ordnet i stand en fin bil til meg som jeg skal få(de tror kanskje at jeg får lysten til å kjøre bil igjen da skjønner du), og later som jeg blir glad for dette, men innerst inne skriker jeg, jeg kan ikke la de ordne i stand en bil til meg som ikke vil ha glede av den uansett!!De gjør det jo bare av ren snillhet!!Har så dårlig samvittighet.Skulle så sårt ønsket noen forsto meg, og ikke bare ber meg om å prøve å kjøre litt mere så blir alt bra!Litt av et dilemma du....hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273981-bilangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...