Gå til innhold

Aurorix NHD - dette plager meg

Anbefalte innlegg

Gjest aurorixbr.

Det står så mye om medisiner man ikke skal bruke sammen med Aurorix, og det bekymrer meg. (opiater- morfin etc)??? Sett at jeg bratt armen stygt i dag og måtte ha narkose, ville jeg tåle det med Aurorix i blodet??? Blir det feil med narkose og aurorix. Tåler narkose ekstremt dårlig fra før, så dette bekymrer meg. Vet sykehus personell dette med Aurorix og smertestillende evt narkose når de er så lite brukt her i landet?? Kan du berolige meg NHD

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273995-aurorix-nhd-dette-plager-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at NHD tidligere har svart at det er så enkelt som at du må ha lavere morfindose. Er ikke helt sikker, for jeg klarer ikke å finne det igjen med søkefunksjonen. Jeg har imidlertid vært i (kortvarig) narkose, og da er jeg ganske sikker på at de ikke tok hensyn til Aurorixen. Jeg overlevde fint.

Gjest aurorixbr.

Jeg mener at NHD tidligere har svart at det er så enkelt som at du må ha lavere morfindose. Er ikke helt sikker, for jeg klarer ikke å finne det igjen med søkefunksjonen. Jeg har imidlertid vært i (kortvarig) narkose, og da er jeg ganske sikker på at de ikke tok hensyn til Aurorixen. Jeg overlevde fint.

Det var jo litt betryggende åhøre da...

Gjest aurorixbr.

Men du, en skal jo ikke bråslutte med Aurorix heller, de skal jo trappes ned. Fortsatte du å ta dosen din som vanlig etter narkosen?? Hvor stor dose gikk du på forresten?? Bruker du de fortsatt??

Annonse

Men du, en skal jo ikke bråslutte med Aurorix heller, de skal jo trappes ned. Fortsatte du å ta dosen din som vanlig etter narkosen?? Hvor stor dose gikk du på forresten?? Bruker du de fortsatt??

Jeg fikk faktisk beskjed om å ta medisinene på morgenen som vanlig, så jeg fikk narkose to timer etter at jeg tok tabletten, og tok den neste tabletten som vanlig på kvelden. Tar 2*300. Jeg var ganske kvalm og trett etter narkosen, men vet ikke om det skyldes Aurorix eller noe annet. Det står forøvrig i felleskatalogen at halveringstida er 1-4 timer.

Gjest aurorixbr.

Jeg fikk faktisk beskjed om å ta medisinene på morgenen som vanlig, så jeg fikk narkose to timer etter at jeg tok tabletten, og tok den neste tabletten som vanlig på kvelden. Tar 2*300. Jeg var ganske kvalm og trett etter narkosen, men vet ikke om det skyldes Aurorix eller noe annet. Det står forøvrig i felleskatalogen at halveringstida er 1-4 timer.

Takk for svar. Har bare brukt de tre mnd. Men tåler dårlig å slutte med AD så jeg tenkte å bruke det livslangt. Noe NHD sier en kan. Men så kom jeg til å lese om dette med smertestillende og narkoser og slikt da. Og gjør det til et stort problem for meg selv :0(( Ville jo være flaks om jeg slapp unna alt slikt når jeg har tenkt å bruke dem resten av livet!!

Har du brukt de lenge?og er det mot angst eller depresjon du bruker dem??

Takk for svar. Har bare brukt de tre mnd. Men tåler dårlig å slutte med AD så jeg tenkte å bruke det livslangt. Noe NHD sier en kan. Men så kom jeg til å lese om dette med smertestillende og narkoser og slikt da. Og gjør det til et stort problem for meg selv :0(( Ville jo være flaks om jeg slapp unna alt slikt når jeg har tenkt å bruke dem resten av livet!!

Har du brukt de lenge?og er det mot angst eller depresjon du bruker dem??

Noe over tre år, og enten tilbakevendende depresjon eller bipolar 2, avhengig av hvilken lege du spør. Tror nok du kan ta det med ro ang det der med smertestillende og sånt, og være glad for at du har funnet noe som virker for deg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...