Gjest der forsvant nicket gitt Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Jeg er rett over de 30 og blodtrykket (undertrykket) er for høyt. Så jeg må gå med en blodtrykksmåler et helt døgn for å sjekke. Har noen prøvd det? Når jeg ikke vet årsak: er det noe jeg kan gjøre for å få det ned? 0 Siter
tilstede Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Jeg har prøvd det. Det er ganske slitsomt, men ikke vondt. Med jevne mellomrom pumpes armen din, og det foretas en måling. For at det ikke skal bli mer slitsom enn nødvendig anbefaler jeg å holde hånden helt i ro under målingene, slik at ikke den må foreta måling på nytt. 0 Siter
Gjest der forsvant nicket gitt Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Jeg har prøvd det. Det er ganske slitsomt, men ikke vondt. Med jevne mellomrom pumpes armen din, og det foretas en måling. For at det ikke skal bli mer slitsom enn nødvendig anbefaler jeg å holde hånden helt i ro under målingene, slik at ikke den må foreta måling på nytt. Hvordan var det om natten da? Hadde du den på deg på jobb? Takk for svar. :-) 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Hvordan var det om natten da? Hadde du den på deg på jobb? Takk for svar. :-) Du skal ha den på HELE døgnet, både når du sover og når du er på jobb. Jeg har ikke hatt døgnmåling av blodtrykk. Jeg har gått med døgnmåling av EKG. En bekjent av meg hadde døgnmåling av blodtrykket, og måtte da ha den på HELE døgnet. 0 Siter
Gjest der forsvant nicket gitt Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Du skal ha den på HELE døgnet, både når du sover og når du er på jobb. Jeg har ikke hatt døgnmåling av blodtrykk. Jeg har gått med døgnmåling av EKG. En bekjent av meg hadde døgnmåling av blodtrykket, og måtte da ha den på HELE døgnet. Så jeg skal ha en vanlig dag men stoppe opp når den måler? 0 Siter
tilstede Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Hvordan var det om natten da? Hadde du den på deg på jobb? Takk for svar. :-) Du må nok ha den på deg absolutt hele tide, så derfor synes både jeg og venner at det var litt slitsomt, men det har jo en tidsramme heldigvis. Om natten kan det være litt vanskelig å få god søvn, siden den pumper opp hånden minst hver halve time. Og du blir jo litt nummen i armen etterhvert. Så jeg var glad når jeg fikk det av meg, men et døgn går ganske fort.Jeg vet ikke hva du jobber med, men i de fleste jobber går det sikkert greit å ha den på. Det er aldri så lite travelt med toalettbesøk og å stelle seg om morgenen, så dusj godt før du tar den på) 0 Siter
tilstede Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Så jeg skal ha en vanlig dag men stoppe opp når den måler? Det du kommer til å merke er at det er ubehagelig å røre på en arm som blir pumpet opp, og hvis du likevel rører for mye på armen blir ikke maskinen fornøyd med avlesingen. Da prøver den på nytt. Og etterhvert ønsker du ikke flere avlesinger enn nødvendig..Dette merker du når du får den på. Lykke til! 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Så jeg skal ha en vanlig dag men stoppe opp når den måler? http://www.tmbp.dk/index.php?id=3&sub=4 Tror vel ikke du trenger å stoppe opp, er vel meninga at du skal ha en mest mulig normal dag for deg. Også i følge denne linken måler den ofte. 0 Siter
Gjest der forsvant nicket gitt Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 http://www.tmbp.dk/index.php?id=3&sub=4 Tror vel ikke du trenger å stoppe opp, er vel meninga at du skal ha en mest mulig normal dag for deg. Også i følge denne linken måler den ofte. Takk for link! 0 Siter
Gjest der forsvant nicket gitt Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Det du kommer til å merke er at det er ubehagelig å røre på en arm som blir pumpet opp, og hvis du likevel rører for mye på armen blir ikke maskinen fornøyd med avlesingen. Da prøver den på nytt. Og etterhvert ønsker du ikke flere avlesinger enn nødvendig..Dette merker du når du får den på. Lykke til! Takk for det. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Prøvde dette apparatet for et år siden for jeg hadde alltid for høyt blodtrykk hos legen. Ville sjekke det en gang for alle.....Det blåste seg opp hver halve time om dagen og hver hele time om natta. Våkna da av det hver gang. Ikke noe vondt og om dagen gikk det helt greit, men litt irriterende om natta da. Jeg synes det var verdt det for ble beroliga av resultatet: Blodtrykk som en tjueåring sa legen.......er i slutten av 50årene. Fint det går an å få sjekka på denne måten. Er det for høyt ville jeg spurt om jeg kunne prøve alternativer før blodtrykksmedisiner. Det gjorde min søster. Tenkte mere på kostholdet, spiste omega-3, gikk ned i vekt, trimma mere og kjøpte noe i helsekosten som skal ha god effekt. Hun slapp å begynne med medisiner med det første for B/T gikk ned. Lykke til. 0 Siter
Gjest der forsvant nicket gitt Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Prøvde dette apparatet for et år siden for jeg hadde alltid for høyt blodtrykk hos legen. Ville sjekke det en gang for alle.....Det blåste seg opp hver halve time om dagen og hver hele time om natta. Våkna da av det hver gang. Ikke noe vondt og om dagen gikk det helt greit, men litt irriterende om natta da. Jeg synes det var verdt det for ble beroliga av resultatet: Blodtrykk som en tjueåring sa legen.......er i slutten av 50årene. Fint det går an å få sjekka på denne måten. Er det for høyt ville jeg spurt om jeg kunne prøve alternativer før blodtrykksmedisiner. Det gjorde min søster. Tenkte mere på kostholdet, spiste omega-3, gikk ned i vekt, trimma mere og kjøpte noe i helsekosten som skal ha god effekt. Hun slapp å begynne med medisiner med det første for B/T gikk ned. Lykke til. Takk for svar. Du fikk ikke høyere puls altså da du merket at blodtrykket ble målt? 0 Siter
Gjest chatro Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Jeg har også prøvd døgnmåling som viste at gjennomsnittet var for høyt. Jeg er slank, trimmer, spiser sunt, røyker ikke.... så mitt høye blodtrykk er arvelig. Mange i min familie som har det. Jeg går på tabletter, og må sannsynligvis alltid bruke det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.