Gå til innhold

Kakao i kake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant en lettvint og god oppskrift på nettet. Er en sjokoladekake som det skal være krem oppå. Bakte den i forige uke og ble kjempegod, alle synes den var helt topp. Jeg gjorde om litt, hadde også hakka mandler både i deigen og oppå pisket krem og reven sjokolade oppå kremen også. Tenkte bake den igjen for å putte i fryseren. Har nå bare Ekspresso kakao stående (til å blande ut i vann) Kan jeg bruke denne til baking?

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke.. For den inneholder vel melkepulver også?

Skrevet

I nøden har jeg måttet ty til både O'boy o.l., har gått fint det :) Kanskje du må ha i litt mer enn angitt, siden det er "utblanda". Har forresten liggende et oppskriftshefte der man bruker Nesquick-pulver i kakene, det blir jo samme greia. Lykke til :)

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke.. For den inneholder vel melkepulver også?

Ja, der sier du noe.....må jo være det for skal jo blandes med vann. Har igjen litt vanlig kakao så får prøve å se hvordan det går med litt av hvert. Kaka var nemlig kjempegod og heter Sjokoladekake for late, he he. Fikk veldig ros for den, særlig med de mandlene jeg hadde hatt i, satt visst en spiss på smaken. Takk for svar forresten.

Skrevet

I nøden har jeg måttet ty til både O'boy o.l., har gått fint det :) Kanskje du må ha i litt mer enn angitt, siden det er "utblanda". Har forresten liggende et oppskriftshefte der man bruker Nesquick-pulver i kakene, det blir jo samme greia. Lykke til :)

Datteren min blander alltid O'boy og vanlig kakao i sin sjokoladekake og den blir veldig god. MEN, som flowy skriver så er vel den Expresskakaoen tilsatt melkepulver så er kanskje ikke så godt egnet. O'boy derimot blander vi jo i melk. Takk for svaret ihvertfall.

Skrevet

Det går helt sikkert helt fint! Før i verden hadde vi bare "kakao", ikke "drikkekakao" og "bakekakao" og hva de nå heter alle sammen. Sjokoladekakene ble gode da også! ;o)

candyqueen_83
Skrevet

Ja, der sier du noe.....må jo være det for skal jo blandes med vann. Har igjen litt vanlig kakao så får prøve å se hvordan det går med litt av hvert. Kaka var nemlig kjempegod og heter Sjokoladekake for late, he he. Fikk veldig ros for den, særlig med de mandlene jeg hadde hatt i, satt visst en spiss på smaken. Takk for svar forresten.

Kan vi også få oppskriften? :o)

Skrevet

Den kommer bare jeg får tid ......har det litt travelt akkurat nå.

Skrevet

Sjokoladekake for late!

(Jeg skriver nederst her hva jeg gjorde annerledes!)

2 egg, 3 dl. sukker, 1 1/2 ts. vaniljesukker, 4ss kakao, 1 1/2 dl. hv.mel, litt salt, 100gr. smelta margarin.

3 dl. kremfløte, sjokoladesaus.

Eggedosis av egg + sukker.

Bland i det tørre og ha i smelta smør til slutt.

Stekes i rund form (ikke så stor) i 30-35min. 175 gr.

OBS.! Den skal være litt bløt i midten.

Pisk krem og ha sjokoladesaus i kremen eter behov. Ha kremen oppå kaka når den er kald og pynt med sjokoladesaus.

Jeg brukte ikke sjokoladesaus. Jeg hakka mandler og rev sjokolade oppå kremen og kremen var ikke tilsatt noe (bare sukker). Synes det høres litt for mye ut med den sjokoladesausen jeg. Dessuten hadde jeg i hakka mandler i røra også. Ble veldig godt mottatt hos de jeg serverte denne kaka til og alle ville ha oppskriften! Stekte den litt lenger enn det står over. Neste gang skal jeg doble oppskriften og bruke stor rund form eller liten langpanne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...