Gå til innhold

Kan ikke få sterilisering av medisinske grunner.

Anbefalte innlegg

Gjest heller ikke nick
Skrevet

Det visste jeg ikke.

Jeg spurte lege om jeg kunne få det dekket siden jeg ikke bør få flere barn.

Gjest kanrataman
Skrevet

Du klarer nok å ikke få barn likevel.

Skrevet

Hva i all verden er dette for et svar da?

Skrevet

Jøss, det hadde jeg trodd kunne gå an. Da får du be gubben gjøre det, billig og kjapt gjort.

Skrevet

Hm, merkelig svar å gi......

Gjest kanrataman
Skrevet

Hva i all verden er dette for et svar da?

Kanskje et teit svar.

Jeg mener at man ikke trenger å sterilisere seg for å unngå barn.

Skrevet

Kanskje et teit svar.

Jeg mener at man ikke trenger å sterilisere seg for å unngå barn.

Hvis man av helsemessige årsaker ikke bør få barn, så er nå tross alt det tryggeste å sterilisere seg da. Alle andre preventiver (bortsett fra avholdenhet da) har en viss feilmargin og kan føre til graviditet likevel...

Skrevet

Tja.. Jeg fikk det. Jeg fikk såpass store skader nedentil ved fødslene (to barn), at muskler og sener ble tøyd så mye at jeg fikk blærefremfall og full pakke i etterkant. Måtte derfor under kniven og fikses ca. halvannet år og da fikk jeg beskjed om at jeg ikke burde få flere barn, bekkenbunnen min ville ikke tåle det og hele greia kunne revne, keisersnitt var heller ikke noe alternativ.

Og dette var grunn mer enn god nok til å få sterilisering dekket av det offentlige.

Gjest kanrataman
Skrevet

Hvis man av helsemessige årsaker ikke bør få barn, så er nå tross alt det tryggeste å sterilisere seg da. Alle andre preventiver (bortsett fra avholdenhet da) har en viss feilmargin og kan føre til graviditet likevel...

Klabert. Men dong funker som regel bra. Og legene er flinke med abort i dag.

Hvor mye koster det å sterilisere seg?

Skrevet

Abort er for mange et ikke aktuelt alternativ, må du huske på...

Gjest kanrataman
Skrevet

Abort er for mange et ikke aktuelt alternativ, må du huske på...

Jepp, takket være Bibelen.

At folk heller setter et uønsket barn til verden enn å ta abort er for meg uforståelig. Men folk får gjøre som de vil.

Akkurat den biten er en av hovedgrunnene til at jeg ikke er noen ONS-freak. Tenk hvis dama insisterer på å beholde ungen!

Skrevet

Abort? Å gå gjennom en abort kan for mange være ganske opprivende.

Gjest kanrataman
Skrevet

Abort? Å gå gjennom en abort kan for mange være ganske opprivende.

Ja. Men hva heter hun...Mina. Hun tok abort og har aldri angret et sekund.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jepp, takket være Bibelen.

At folk heller setter et uønsket barn til verden enn å ta abort er for meg uforståelig. Men folk får gjøre som de vil.

Akkurat den biten er en av hovedgrunnene til at jeg ikke er noen ONS-freak. Tenk hvis dama insisterer på å beholde ungen!

Bibel?

Abort kan være utrolig tungt- og man trenger ikke tenke på bibelen for å oppleve det slikt.

Abort er ingen enkel valg for ei jente. Kanskej så altfor enkelt for en gutt?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg tok abort- og angret hver dag i et par år....

Gjest størkna luft
Skrevet

Bibel?

Abort kan være utrolig tungt- og man trenger ikke tenke på bibelen for å oppleve det slikt.

Abort er ingen enkel valg for ei jente. Kanskej så altfor enkelt for en gutt?

Det finnes også gutter som er mot abort. Men mange gutter lar seg nok skremme av 18 år med barnebidrag.

Sikkert ofte verre for dama, som tros alt har kreket inni seg. Uansett hvor mye mannssjåvinister vrir og vender på det, så er det tross alt kvinnen sitt barn mer enn mannens.

Skrevet

Kjære deg, Mina kan ikke stille som et bilde på alle jenter. Svært få jenter jeg kjenner er slik hun fremstår på TV/radio. Og Mina er også en smule svær i kjeften i blant. Tror nok det er mange jenter som ville følte det rimelig opprivende å være i et trygt og godt forhold, bli gravid og være nødt til å ta abort av medisinske årsaker. Og hvis man da ble gravid igjen? Sex er faktisk en ganske viktig ting for mange par, så selv om du er stolt av å kunne greie deg uten år ut og år inn så behøver ikke det å bety at alle andre er akkurat som deg. Folk er forskjellige.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det finnes også gutter som er mot abort. Men mange gutter lar seg nok skremme av 18 år med barnebidrag.

Sikkert ofte verre for dama, som tros alt har kreket inni seg. Uansett hvor mye mannssjåvinister vrir og vender på det, så er det tross alt kvinnen sitt barn mer enn mannens.

Klart det ikke er alright for mannen og evt ha en ubeskyttet ONS- og så få beskjed om 18 års barnebidrag...

Stilig nick, du har forresten.!

Gjest kanrataman
Skrevet

Kjære deg, Mina kan ikke stille som et bilde på alle jenter. Svært få jenter jeg kjenner er slik hun fremstår på TV/radio. Og Mina er også en smule svær i kjeften i blant. Tror nok det er mange jenter som ville følte det rimelig opprivende å være i et trygt og godt forhold, bli gravid og være nødt til å ta abort av medisinske årsaker. Og hvis man da ble gravid igjen? Sex er faktisk en ganske viktig ting for mange par, så selv om du er stolt av å kunne greie deg uten år ut og år inn så behøver ikke det å bety at alle andre er akkurat som deg. Folk er forskjellige.

Man har jo hender og fingre.

Gjest størkna luft
Skrevet

Klart det ikke er alright for mannen og evt ha en ubeskyttet ONS- og så få beskjed om 18 års barnebidrag...

Stilig nick, du har forresten.!

Jeg hadde i hvert fall klikka på dama dersom vi hadde en abort-pakt, og hun insisterte på å beholde barnet, og attpåtil krevde barnebidrag i 18 år og dermed ødela livet mitt. På toppen av det hele hadde hun stukket av med barnet alene, og det med full rett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...