Gå til innhold

Fest i hjemmet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enig med Astral. Verken kjæresten, jeg, faren eller stemora er noen fyllefestmennesker og jeg tviler på at noen av oss vil tillate at ungene har det hjemme heller.

Men det er selvsagt åpent hus for ungenes venner så fremt de oppfører seg skikkelig.

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

4

• fei1365380229

2

• MsSophie

1

• Mary Poppins

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fyllefest blir det aldri hos oss. Men kjæresteovernatting synes jeg bare er kos. Skal ikke nekte unga det selv om de skulle være 13 når de spør. Stoler på at de har vett til å bruke kondom.

13 år?

Jeg tror ikke jeg er spesielt snerpete, men jeg ville aldri tillatt kjæresteovernatting på samme rom når ungene var bare 13 år gamle!

Skrevet

Det er noen år til dette evt. blir aktuelt hos oss, men fyllefest ville jeg aldri akseptert her hjemme. Garasjen vår har "leilighet" i 2 et. Ungene skal få lov å ha fest (fest med måte) der når den tid kommer. Vanskelig å si noe om alder osv. Jeg tror jeg må se an vennegjengen først, og ikke minst få en følelse av hvor fornuftig/ufornuftig mine egne unger blir ;-)

Gjest størkna luft
Skrevet

13 år?

Jeg tror ikke jeg er spesielt snerpete, men jeg ville aldri tillatt kjæresteovernatting på samme rom når ungene var bare 13 år gamle!

Hvis du visste de var ansvarlige og brukte kondom? Det tror jeg nok mine unger ville brukt.

De kan alt om sex allerede, har lært på skolen, gjennom kamerater og selvfølgelig surfet litt på nettet.

Skrevet

Ja, for her det jo ingen eksempler på ungdomsfester som har gått totalt ut av styring.

En venninne av meg hadde fest når vi var 16 år, det kom enormt mange som ikke var invitert, ting ble stjålet og det så ikke ut i huset etterpå.

Nei, her i huset er det båndtvang til ungdommen er 18 år :).

18! Gi deg da..mine får ikke få ut alene før de er minst tredve!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hvis du visste de var ansvarlige og brukte kondom? Det tror jeg nok mine unger ville brukt.

De kan alt om sex allerede, har lært på skolen, gjennom kamerater og selvfølgelig surfet litt på nettet.

uansett- 13 år.... Det er BARN.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jammen godt ikke alle foreldre tenker slik. Ellers hadde det vært kjipt å være ungdom.

Når vil du akseptere at ungene dine drar på fylla?

Drar på fylla? Akseptere det?

Nei- ikke mens de er under 18...

Gjest størkna luft
Skrevet

uansett- 13 år.... Det er BARN.

Jeg husker da jeg var 13. Hadde vært forelska lenge før den tid, og jeg var ganske oppegående. Synes ikke vi skal bestemme at 13-åringer ikke har noe med sex å gjøre. De har seksualitet de også.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg husker da jeg var 13. Hadde vært forelska lenge før den tid, og jeg var ganske oppegående. Synes ikke vi skal bestemme at 13-åringer ikke har noe med sex å gjøre. De har seksualitet de også.

De kan onanere så mye de vil. Men å tillate overnatting etc er å strekke grensene for langt.

Gjest størkna luft
Skrevet

Drar på fylla? Akseptere det?

Nei- ikke mens de er under 18...

Jeg begynte relativt seint å dra på fylla. Var faktisk 17. Hadde vært med på noen fester før det også, men uten å drikke meg full.

Blir litt patetisk når de fleste foreldre har drukket seg sanseløse i sin egen ungdom, og så skal komme å nekte barna en real fest før de er 18. Hva er så spesielt med 18? Bare en myndighetsalder som staten har bestemt.

Gjest størkna luft
Skrevet

De kan onanere så mye de vil. Men å tillate overnatting etc er å strekke grensene for langt.

Det ville vært ekstremistisk hvis du skulle nekte dem onani også, hehe.

Men hvorfor nekte dem dette? Jeg forstår ikke. Kanskje har det litt med kvaler å gjøre. Foreldre liker ikke å tenke på sine egne barn som seksuelle vesener...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg begynte relativt seint å dra på fylla. Var faktisk 17. Hadde vært med på noen fester før det også, men uten å drikke meg full.

Blir litt patetisk når de fleste foreldre har drukket seg sanseløse i sin egen ungdom, og så skal komme å nekte barna en real fest før de er 18. Hva er så spesielt med 18? Bare en myndighetsalder som staten har bestemt.

Hmmm.

Mitt første møte med alkohol var i en alder av 19... Første gang full var jeg da jeg var 21 år. Så når jeg sier 18 til mine barn... så har jeg jo strukket meg nedover... ;-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det ville vært ekstremistisk hvis du skulle nekte dem onani også, hehe.

Men hvorfor nekte dem dette? Jeg forstår ikke. Kanskje har det litt med kvaler å gjøre. Foreldre liker ikke å tenke på sine egne barn som seksuelle vesener...

De er for unge. Begynner de tidlig, vil antall partnere også bli høyt.

og høyt antall partnere øker risikoen for livmorhalskreft...

tror

Gjest størkna luft
Skrevet

Hmmm.

Mitt første møte med alkohol var i en alder av 19... Første gang full var jeg da jeg var 21 år. Så når jeg sier 18 til mine barn... så har jeg jo strukket meg nedover... ;-)

Jaja, når de er 18 bestemmer de jo selv uansett.

Ikke full før 21! Jøssenavn.

Hva tror du er sunnest? Starte tidlig med sex eller med fyll?

Gjest størkna luft
Skrevet

De er for unge. Begynner de tidlig, vil antall partnere også bli høyt.

og høyt antall partnere øker risikoen for livmorhalskreft...

tror

Livmorhalskreft, altså! Trodde det var mer kjente bivirkninger enn som så.

Skrevet

Safe sex betyr ikke automatisk at man er psykisk moden for å ha sex. Jeg tror barn har godt av å føle at det finnes en aldersgrense for å ha sex. Det kan gjøre det lettere for dem å stå imot evt sexpress.

Foreldre bør være gode forbilder for barna sine og det betyr at de bør vise at de følger norske lover og regler. Vi bør f.eks. ikke bryte fartsgrensene og vi bør heller ikke tillate at ungene har sex før de er 16 år gamle.

Jeg vet selvsagt at ungene lett kan ha sex andre steder, men da er det et valg ungene har tatt uten å blande inn foreldrene.

Som 15-åring var jeg sammen med en jevnaldrende gutt. Han bodde langt unna og fikk overnatte noen netter hjemme hos oss. Vi fikk ikke ligge på samme rom (noe jeg syntes var en smule teit den gangen;-)). Idag er jeg glad for at foreldrene mine satte en slik grense. Jeg var ikke moden nok for å ha sex (selv om jeg sikkert trodde det den gangen) og det ble lettere å stå imot.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jaja, når de er 18 bestemmer de jo selv uansett.

Ikke full før 21! Jøssenavn.

Hva tror du er sunnest? Starte tidlig med sex eller med fyll?

Likte ikke fyll Ganske greit. Og valgte deretter. Velger fremdeles bort fyll...

Sunnest? Tidlig sex eller fyll? Tja...mens jeg tenker over det- kan kanskej du svare på følgende:

Hva er sunnest tror du- ramle ned fra en bratt og lang fjellskråning eller bli dratt etter en bil i lav fart?

Gjest størkna luft
Skrevet

Safe sex betyr ikke automatisk at man er psykisk moden for å ha sex. Jeg tror barn har godt av å føle at det finnes en aldersgrense for å ha sex. Det kan gjøre det lettere for dem å stå imot evt sexpress.

Foreldre bør være gode forbilder for barna sine og det betyr at de bør vise at de følger norske lover og regler. Vi bør f.eks. ikke bryte fartsgrensene og vi bør heller ikke tillate at ungene har sex før de er 16 år gamle.

Jeg vet selvsagt at ungene lett kan ha sex andre steder, men da er det et valg ungene har tatt uten å blande inn foreldrene.

Som 15-åring var jeg sammen med en jevnaldrende gutt. Han bodde langt unna og fikk overnatte noen netter hjemme hos oss. Vi fikk ikke ligge på samme rom (noe jeg syntes var en smule teit den gangen;-)). Idag er jeg glad for at foreldrene mine satte en slik grense. Jeg var ikke moden nok for å ha sex (selv om jeg sikkert trodde det den gangen) og det ble lettere å stå imot.

Vi bør ikke tillate ungene å ha sex før de er 16! Og dette fordi seksuell lavalder sier det? Ærlig talt, Statens lover er ikke nødvendigvis riktige.

I Spania er den 14, hadde den vært det her, hadde det altså vært ok med 14 år?

Nei, de får ha sex når de føler seg klar for det, mener jeg.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Livmorhalskreft, altså! Trodde det var mer kjente bivirkninger enn som så.

:-)

Kjønnsykdommer er jo relativt uskyldig (så fremt de ikke går for lenge med det)

Gjest størkna luft
Skrevet

Likte ikke fyll Ganske greit. Og valgte deretter. Velger fremdeles bort fyll...

Sunnest? Tidlig sex eller fyll? Tja...mens jeg tenker over det- kan kanskej du svare på følgende:

Hva er sunnest tror du- ramle ned fra en bratt og lang fjellskråning eller bli dratt etter en bil i lav fart?

Det kommer jo an på hvor lav farten er og hvor bratt skråningen er. Men jeg skal ikke nekte å svare om du spesifiserer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...