Gå til innhold

Fest i hjemmet?

Anbefalte innlegg

Gjest størkna luft
Skrevet

:-)

Kjønnsykdommer er jo relativt uskyldig (så fremt de ikke går for lenge med det)

Men livmorhalskreft visste jeg ikke at man fikk av litt sex.

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

4

• fei1365380229

2

• MsSophie

1

• Mary Poppins

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Vi bør ikke tillate ungene å ha sex før de er 16! Og dette fordi seksuell lavalder sier det? Ærlig talt, Statens lover er ikke nødvendigvis riktige.

I Spania er den 14, hadde den vært det her, hadde det altså vært ok med 14 år?

Nei, de får ha sex når de føler seg klar for det, mener jeg.

Enkelt å si at de skal få ha sex når de føler seg klare for det...

Lett å føle seg klar- når man er overmodig og "høy" av forelskelse. Og lett og angre seg etterpå- over å ha vært så "billig".

Annen sak er at mange jenter lettere kan bli presset til ting de ikke vil om seksuell lavalder er lavere. Nå kan de "gjemme seg bak" denne grensen. Og forhåpendligvis er de litt mer modne og selvsikre som 16 år enn som 14 år...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Men livmorhalskreft visste jeg ikke at man fikk av litt sex.

Økt antall partnere øker risikoen for å komme i kontakt med kjønnsvortevirus... og noen varianter av disse er assosiert med livmorhalskreft...

Gjest størkna luft
Skrevet

Enkelt å si at de skal få ha sex når de føler seg klare for det...

Lett å føle seg klar- når man er overmodig og "høy" av forelskelse. Og lett og angre seg etterpå- over å ha vært så "billig".

Annen sak er at mange jenter lettere kan bli presset til ting de ikke vil om seksuell lavalder er lavere. Nå kan de "gjemme seg bak" denne grensen. Og forhåpendligvis er de litt mer modne og selvsikre som 16 år enn som 14 år...

Vi er vel snart ferdige med perioden hvor gutta bare kan pule på hvem de vil, mens jentene blir "billige tøser" om de har mer enn én partner. Det er dessuten ikke kun jenter som utsettes for sexpress.

16 år er en fin grense for å hindre sexpress, helt riktig. Og ikke minst for å kriminalisere gamle tapere som ikke har sjangs på andre enn småjenter. Men om to konfirmanter vil ha sex, er det helt greit. Teoretisk sett er det vel ulovlig (?), men i praksis vil de aldri bli straffet.

Gjest størkna luft
Skrevet

Økt antall partnere øker risikoen for å komme i kontakt med kjønnsvortevirus... og noen varianter av disse er assosiert med livmorhalskreft...

Da så. Men la oss ikke gå rundt og bekymre oss unødig. Det er mange farer her i livet. Vi må leve litt også, ikke bare være redde. Slike farer hadde jeg, unnskyld uttrykket, gitt fullstendig faen i.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Da så. Men la oss ikke gå rundt og bekymre oss unødig. Det er mange farer her i livet. Vi må leve litt også, ikke bare være redde. Slike farer hadde jeg, unnskyld uttrykket, gitt fullstendig faen i.

Neida, jeg er ikke bekymret. :-)

Klart vi skal nyte livet. Og det går ann å bruke hodet samtidig.

;-)

Gjest størkna luft
Skrevet

Neida, jeg er ikke bekymret. :-)

Klart vi skal nyte livet. Og det går ann å bruke hodet samtidig.

;-)

Både det éne og det andre hodet.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Både det éne og det andre hodet.

javisst. :-)

Mannfolk må bare lære holde styr på hvilket hode som skal bestemme.

Gjest størkna luft
Skrevet

javisst. :-)

Mannfolk må bare lære holde styr på hvilket hode som skal bestemme.

Vi har forlengst kronet vårt nederste hodet til suveren.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Vi har forlengst kronet vårt nederste hodet til suveren.

Å?

I praksis- hvordan foregår matte-prøven da?

Gjest størkna luft
Skrevet

Å?

I praksis- hvordan foregår matte-prøven da?

Det andre hodet tar seg av matte og slikt. Men i sex-saker bestemmer suveren-hodet.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det andre hodet tar seg av matte og slikt. Men i sex-saker bestemmer suveren-hodet.

OK.

Det var da enda godt å høre.

;-)

Gjest størkna luft
Skrevet

OK.

Det var da enda godt å høre.

;-)

Vi hadde nok ikke knust dere i matte og realfag hvis vi hadde brukt suveren-hodet til matte.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Vi hadde nok ikke knust dere i matte og realfag hvis vi hadde brukt suveren-hodet til matte.

Er det slik fremdeles? At menn "knuser" kvinner i realfag?

Trodde jenter slår gutter suverent i alle karakterer nå? At jenter utkonkurrerer gutter ï å komme inn på medisin-studiet etc?

Gjest størkna luft
Skrevet

Er det slik fremdeles? At menn "knuser" kvinner i realfag?

Trodde jenter slår gutter suverent i alle karakterer nå? At jenter utkonkurrerer gutter ï å komme inn på medisin-studiet etc?

Det stemmer, jenter slår gutter i karakterer. Men realfagseliten i norsk skole er gutter.

Grunnen til at jenter slår gutter sammenlagt er at det er flere slappe gutter enn jenter. Gutta gidder ikke. De er ikke dummere, men slappere. Jenter har større prestasjonsangst og krever mer av seg selv. Usikrere på seg selv med andre ord.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det stemmer, jenter slår gutter i karakterer. Men realfagseliten i norsk skole er gutter.

Grunnen til at jenter slår gutter sammenlagt er at det er flere slappe gutter enn jenter. Gutta gidder ikke. De er ikke dummere, men slappere. Jenter har større prestasjonsangst og krever mer av seg selv. Usikrere på seg selv med andre ord.

Tror du har endel rett i det du her skriver.

Lurer også på om det er slik pga opplegget på små-skolen/barneskolen. Flest kvinnerlige lærere, jentete oppgaver- feks fargelegge ulike border, fargelegge summen av 3+2, etc etc. Gørr-kjedelig for en liten små-gutt.

Gjest Elextra
Skrevet

Joda, på vestkanten av Oslo. Og utpå landet.

Alle vet at slike fester skjer, men jeg tror likevel ikke foreldre gir tillatelse til slike fester på forhånd. Tror rett og slett foreldrene er naive, og ikke skjønner hva som skjer.

Skrevet

Vi bør ikke tillate ungene å ha sex før de er 16! Og dette fordi seksuell lavalder sier det? Ærlig talt, Statens lover er ikke nødvendigvis riktige.

I Spania er den 14, hadde den vært det her, hadde det altså vært ok med 14 år?

Nei, de får ha sex når de føler seg klar for det, mener jeg.

Og du tror at barn selv klarer å bedømme når de er klare for det? Jeg har venninner som angrer bittert fordi de begynte med sex for tidlig, med "feil" person (en de ikke kan fordra nå..).

Hva om din datter/sønn på ti år ønsket å ha sex og følte seg klar for det. Hadde du også da sagt det var greit?

Det er fint at vi har seksuell lavalder på 16 år. For noen er dette for tidlig, for andre for sent. Poenget er allikevel at man da har noe å forholde seg til og dermed lettere kan stå imot presset. Jeg synes også at foreldre skal være såpass til forbilder at de ikke _godkjenner_ sex mellom barn under 16 år. Det betyr forøvrig ikke at foreldre bør gå rundt som hauker og passe på at barna ikke har sex før de fyller 16.

Gjest størkna luft
Skrevet

Og du tror at barn selv klarer å bedømme når de er klare for det? Jeg har venninner som angrer bittert fordi de begynte med sex for tidlig, med "feil" person (en de ikke kan fordra nå..).

Hva om din datter/sønn på ti år ønsket å ha sex og følte seg klar for det. Hadde du også da sagt det var greit?

Det er fint at vi har seksuell lavalder på 16 år. For noen er dette for tidlig, for andre for sent. Poenget er allikevel at man da har noe å forholde seg til og dermed lettere kan stå imot presset. Jeg synes også at foreldre skal være såpass til forbilder at de ikke _godkjenner_ sex mellom barn under 16 år. Det betyr forøvrig ikke at foreldre bør gå rundt som hauker og passe på at barna ikke har sex før de fyller 16.

10 år, velvel. Usannsynlig scenario spør du meg, men hadde det skjedd så...Nei, det hadde bare blitt komisk. Vet ikke hva jeg hadde sagt. Antagelig bare ledd meg skakk.

Forresten er jeg ikke helt enig med deg i at 16 år kan være for seint å debutere for enkelte. Det er aldri for seint. Men hvis datra mi spurte om lov til å ha kjæresten på nattbesøk, vikke jeg sett på det som en tillitserklæring og sagt "peis på". Mye bedre enn at hun flyr rundt og puler på alle og enhver på mang en fyllefest.

Skrevet

10 år, velvel. Usannsynlig scenario spør du meg, men hadde det skjedd så...Nei, det hadde bare blitt komisk. Vet ikke hva jeg hadde sagt. Antagelig bare ledd meg skakk.

Forresten er jeg ikke helt enig med deg i at 16 år kan være for seint å debutere for enkelte. Det er aldri for seint. Men hvis datra mi spurte om lov til å ha kjæresten på nattbesøk, vikke jeg sett på det som en tillitserklæring og sagt "peis på". Mye bedre enn at hun flyr rundt og puler på alle og enhver på mang en fyllefest.

Jeg håper jeg klarer å gi mine døtre såpass respekt for sin egen kropp at de ikke "peiser på" med den første og beste ;-)

Moren min sa til meg at hun stolte på at jeg ikke hadde sex før jeg følte meg klar for det selv. Det gjorde inntrykk at hun stolte på meg, så jeg ventet til jeg var klar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...