Gå til innhold

Avstandsforhold - dødfødt?

Anbefalte innlegg

Gjest kanrataman
Skrevet

Er avstandsforhold dødfødt? Noen klarer det jo, men det må da være svært frustrerende og slitsomt?

Tror aldri jeg kunne vært i et avstandsforhold.

Skrevet

Jeg og min elskede bodde på hver vår kant av landet i to år, og det gikk helt greit. Det å lengte kan være godt det også.

Alt blir hva man gjør det til, og det meste går hvis man ønsker at det skal gå.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

En bekjent av nær slektning har hatt et forhold over landegrenser som har vart i 9 år. Hadde jeg aldri klart.

Gjest lyspæra65
Skrevet

En bekjent av nær slektning har hatt et forhold over landegrenser som har vart i 9 år. Hadde jeg aldri klart.

jeg og typen traff hverandre over nett. flyttet sammen etter 5 måneder ca, pga jeg fikk ikke jobb i haugesund, og ville heller satse i hønefoss, og da dermed bo hos ham. fungerer kjempeflott! men om man er litt i tvil om man ville greie å flytte sammen, så ikke gjør det.

Avstanden til det "kjente", ensom i ny by + et halvgodt forhold kan ødelegge mye. jeg krangler altfor mye med min familie, og syns personlig haugesund er en drittby full av narkomane/og visse afrikanere som overfaller jenter osv.. så jeg ville virkelig vekk. ikke fikk jeg jobb heller.. derfor fant vi ut av vi ville bo sammen. jeg har blitt kjent med alle hans venenr her, kjempekoselige folk, så jeg trives her jeg. Men så er jeg og typen veldig like i intresser osv, og menneske-type (ingen av oss gidder å lage bråk for småting f eks.. vi krangler aldri) og da har jo han så klart venner som er ganske like også.

Jeg var ofte hos ham en uke i strekk og vel så det, så vi visste jo at vi tålte hverandre. Lurt å teste dette først, at man tar en måned f eks sammen.

Skrevet

Hva mener du med avstandsforhold da?

Kjæresten og jeg bor ikke sammen, kommer heller ikke til å kunne gjøre det på flere år ennå av ulike grunner. Han bor i overkant av en halvtime med bil fra meg og i tillegg jobber han turnus så for tiden er han borte 2 uker og hjemme i 3 uker.

Naturlig nok ser vi ikke hverandre så kjempemye. I noen av hans hjemmeperioder har jeg f.eks. 2 barnehelger + en arbeidshelg og det er ikke alltid vi er ute hos ham i barnehelgene for det hender ungene synes det har vært nok farting rundt og vil være hjemme.

Men neste hjemmeperiode f.eks. har jeg ingen lørdagsvakter, første helga er ungene hos faren, helga etter er langhelg (himmelspretthelga) og da skal vi utover og helga etter er det pinse og langhelg igjen og da er ungene hos faren igjen - så den perioden blir det masse kjærestetid og tid med ham og ungene sammen også! Og det gleder jeg meg veldig til!

Vi har snakket en del om dette og blitt enige om at vi må prioritere hverandre så godt vi kan når han er hjemme og det synes jeg vi får til ganske så bra. Har snakket en del om fremtiden og hva vi vil og at vi gjerne vil bli gamle sammen. :o)

Gjest kanrataman
Skrevet

Hva mener du med avstandsforhold da?

Kjæresten og jeg bor ikke sammen, kommer heller ikke til å kunne gjøre det på flere år ennå av ulike grunner. Han bor i overkant av en halvtime med bil fra meg og i tillegg jobber han turnus så for tiden er han borte 2 uker og hjemme i 3 uker.

Naturlig nok ser vi ikke hverandre så kjempemye. I noen av hans hjemmeperioder har jeg f.eks. 2 barnehelger + en arbeidshelg og det er ikke alltid vi er ute hos ham i barnehelgene for det hender ungene synes det har vært nok farting rundt og vil være hjemme.

Men neste hjemmeperiode f.eks. har jeg ingen lørdagsvakter, første helga er ungene hos faren, helga etter er langhelg (himmelspretthelga) og da skal vi utover og helga etter er det pinse og langhelg igjen og da er ungene hos faren igjen - så den perioden blir det masse kjærestetid og tid med ham og ungene sammen også! Og det gleder jeg meg veldig til!

Vi har snakket en del om dette og blitt enige om at vi må prioritere hverandre så godt vi kan når han er hjemme og det synes jeg vi får til ganske så bra. Har snakket en del om fremtiden og hva vi vil og at vi gjerne vil bli gamle sammen. :o)

Mener litt mer enn en halvtime! Minst to timer kjøring.

Skrevet

Mener litt mer enn en halvtime! Minst to timer kjøring.

Vel, nå elsker jeg ham virkelig og to timers kjøretur hadde ikke vært noen hindring. Klart det ville forvansket det og egentlig tror jeg ikke at jeg i utgangspunktet hadde gått med på å treffe ham om han hadde bodd så langt unna (vi møttes på nettet).

Skrevet

Vi bodde i hvert vårt land i nesten et år (nei, ikke på hver vår side av Svinesundsbroa :-)), og det gikk greit, men det er langt lettere å bo sammen. Bortsett fra at jeg nå savner familien min i stedet for. Kjærligheten overvinner alt (nesten).

tzatziki1365380058
Skrevet

Hvis det er avstandsforhold uten at man planlegger å flytte nærmere etterhert, så hadde jeg ikke holdt ut. Men jeg og min kjære bodde på hver vår kant av landet (bokstavelig talt) og ca 2 timers flytur fra hverandre i nesten 2 år. Det ble dyrt - og sltsomt, men var absolut verdt det! Vi traff hverandre omtrent hver 3. uker i denne perioden, pluss i alle ferier. Da vi flyttet på samme sted, tenkte jeg at det aldri hadde gått bra noe særlig lengre enn det. Men det kan jo godt hende - var bare så innstilt på å flytte sammen da vi gjorde det, naturligvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...