Gå til innhold

Rangering av følelser etter styrke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mennesket har mange forskjellige følelser. Ranger disse sju etter styrke:

Hat

Kjærlighet

Frykt

Misunnelse

Skadefryd

Stolthet

Her er min rangering:

Hat

Skam

Kjærlighet

Frykt

Skadefryd

Stolthet

Misunnelse

Hat overgår alt. Ikke bra.

Skrevet

1. Kjærlighet (til barna mine)

2. Frykt, i følge ordboka uro, engstelse, redsel.. uro og engstelse føler jeg i mange situasjoner

De andre ordene har jeg ikke noe spesielt forhold til, skadefryd og misunnelse kan stykes fra følelseslisten min. Det er ord jeg kan bruke når jeg skjønner det er riktig å bruke dem, men som jeg ikke forbinder med noen følelser.

Ordet skam er jeg veldig usikker på og vet heller ikke hvordan det føles. Det er også et av de ordene jeg kan bruke i situasjoner hvor jeg har lært det er riktig..

Hat er ikke noe viktig ord for meg.. skal det ikke være litt varighet over det å hate? I de situasjonene jeg har følt hat (?) har det ikke vært noe langvarig.

Stolthet..En god følelse etter å ha utrettet noe bra??

Nei, rangering av følelser er visst ikke en av mine sterke sider :) Jeg kan bruke ordene riktig, men er veldig usikker på hvordan følelsene som knyttes til ordene kjennes ut.

Sinne, glede og tristhet vet jeg, men det hadde du ikke med på listen da :)

Skrevet

Jeg må si meg enig med double. Frykt og kjærlighet. De andre tingene har jeg ikke det store forholdet til.

Skrevet

Frykt, stolthet, kjærlighet, misunnelse, hat, skadefryd

Skrevet

Frykt Kjærlighet Hat Stolthet Skadefryd Misunnelse

Tror jeg.............

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...