Lillemus Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Jeg mener at jeg fikk beskjed om at jeg _måtte_ få tatt ny våtromsrapport da jeg solgte min leilighet i fjor sommer, men nå ser jeg at den rapporten som følger den nye leiligheten min er fra 2002! Altså ble det ikke tatt noen ny våtromsrapport her da jeg kjøpte den og skadene som er under badekaret kan utmerket godt oppstått i løpet av fire år... Jeg trodde det var "påbudt" med våtromsrapport, men det er kanskje ikke det da? Da må jeg vel stille sterkere i forbindelse med en evt. klagesak overfor tidligere eiere når det gjelder skader under badekaret? 0 Siter
Nikki Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Det er ikke påbudt, men en våtromstest er generelt sett ikke gyldig i mer enn 6 måneder. Jeg antar at datoen for rapporten sto på da du fikk den i forbindelse med kjøpet? Da kan du ha et problem, ved at du blir møtt med at du ikke har undersøkt nok. En så gammel våtromsrapport burde gjort deg skeptisk, og fått deg til å stille flere spørsmål. Du har som kjøper en undersøkelsesplikt. Spørsmålet blir vel hva selger har opplyst til deg, og hva de burde ha opplyst til deg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. april 2007 Forfatter Skrevet 25. april 2007 Det er ikke påbudt, men en våtromstest er generelt sett ikke gyldig i mer enn 6 måneder. Jeg antar at datoen for rapporten sto på da du fikk den i forbindelse med kjøpet? Da kan du ha et problem, ved at du blir møtt med at du ikke har undersøkt nok. En så gammel våtromsrapport burde gjort deg skeptisk, og fått deg til å stille flere spørsmål. Du har som kjøper en undersøkelsesplikt. Spørsmålet blir vel hva selger har opplyst til deg, og hva de burde ha opplyst til deg. Rapporten er fra forrige gang leiligheten ble solgt ser jeg nå, altså fra 2002. Det er derfor jeg lurer på om ikke de forrige eierne også skulle tatt våtromstest? Synes det er rart for vi brukte samme megler og jeg fikk ettertrykkelig beskjed om å ta en våtromstest til tross for at jeg hadde en som var nyere enn deres og min leilighets våtrom var i adskillig bedre stand enn den nye. 0 Siter
Nikki Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Rapporten er fra forrige gang leiligheten ble solgt ser jeg nå, altså fra 2002. Det er derfor jeg lurer på om ikke de forrige eierne også skulle tatt våtromstest? Synes det er rart for vi brukte samme megler og jeg fikk ettertrykkelig beskjed om å ta en våtromstest til tross for at jeg hadde en som var nyere enn deres og min leilighets våtrom var i adskillig bedre stand enn den nye. Jeg er enig i at det høres merkelig ut. Rart at ikke megler har oppdaget dette. Jeg tror nok de egentlig er nøye på våtrom. Var det samme megler som solgte leiligheten i forrige runde? Kan det foreligge en forveksling hos megler? Få avklart om det er sopp/mugg/fukt og skadeomfang, samt pris for å utbedre, og forsøk deg med et krav mot selger. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. april 2007 Forfatter Skrevet 26. april 2007 Jeg er enig i at det høres merkelig ut. Rart at ikke megler har oppdaget dette. Jeg tror nok de egentlig er nøye på våtrom. Var det samme megler som solgte leiligheten i forrige runde? Kan det foreligge en forveksling hos megler? Få avklart om det er sopp/mugg/fukt og skadeomfang, samt pris for å utbedre, og forsøk deg med et krav mot selger. Hvem som solgte i forrige runde vet jeg ikke, men noen forveksling hos megler er det definitivt ikke for selger (?) har selv skrevet for hånd i avkrysningslista at rapporten er fra 2002. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.