Gjest Må bli bedre Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Jeg må innrømme at jeg er dårlig på det.......Kildesorterer, men det er liksom alt.. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Vi kildesorterer absolutt alt på jobb (miljøfyrtårnbedrift), men jeg er i grunnen ganske sløv hjemme. Sorterer bare papp/papir og restavfall, det er ingen andre fraksjoner i nærheten av der jeg bor. Ellers er jeg flink til å gi fravokste klær til Fretex (eller naboer som er glade for å arve barneklær) Men jeg betaler i det minste klimakvote for all transporten med fly jeg holder på med for tida. Kjæresten bor i en annen by... www.mittklima.no 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Vi sorterer avfallet, både på jobb og hjemme. Vi prøver å ikke sløse med energi, og slår av lys og tenker enøk hjemme. Vi gir brukte klær til land i Øst-Europa og prøver å gi noe til Kirkens Nødhjelp eller Redd barna noen ganger i året. Når det gjelder transport, så flyr vi aldri privat (med unntak av to sydenturer på meg de siste fem årene), og prøver å begrende bilkjøringen. I jobb flyr vi bare hvis det er veldig stor ulempe å ta tog/buss dit vi skal. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Vi kildesorterer absolutt alt på jobb (miljøfyrtårnbedrift), men jeg er i grunnen ganske sløv hjemme. Sorterer bare papp/papir og restavfall, det er ingen andre fraksjoner i nærheten av der jeg bor. Ellers er jeg flink til å gi fravokste klær til Fretex (eller naboer som er glade for å arve barneklær) Men jeg betaler i det minste klimakvote for all transporten med fly jeg holder på med for tida. Kjæresten bor i en annen by... www.mittklima.no Så bra! Jeg jobber også i en Miljøfyrtårn-bedrift :-) 0 Siter
Koja Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Kjøper økologisk mat, og prøver å bruke mindre strøm. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Gamle klær gis til Fretex, gamle møbler forsøker vi å gi til loppis i stedet for å kaste. Panter flasker, leverer glass og papir til resirkulering. Ellers er det ingen kildesortering av søppel her. Kjøper endel økologisk mat. Vi har bare en bil, og reiser endel kollektivt. Jeg bruker stort sett bilen til jobb, men ikke alltid. Mannen min reiser alltid kollektivt til jobb. Kommer ikke på mer. 0 Siter
Gjest prøver litt Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Gamle klær gis til Fretex, gamle møbler forsøker vi å gi til loppis i stedet for å kaste. Panter flasker, leverer glass og papir til resirkulering. Ellers er det ingen kildesortering av søppel her. Kjøper endel økologisk mat. Vi har bare en bil, og reiser endel kollektivt. Jeg bruker stort sett bilen til jobb, men ikke alltid. Mannen min reiser alltid kollektivt til jobb. Kommer ikke på mer. Jeg har sett mange ok møbler bli kastet, og da tenker jeg alltid at de heller burde gi til fretex.... Jeg gir klær og diverse til Øst-Europa; for en uke siden ga jeg fem sekker som jeg har gjort klart i løpet av det siste året. Jeg kaster plast i vanlig søppel, så der bør jeg prøve å gjøre noe. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Kjører kollektivt, stort sett, har sparedusj, slår av lys i tomme rom, har fjernvarme . men tilfeldig, det da - flyr lite, og har planer om å betale CO2 avgift på de turene vi skal ha i sommer, prøver å unngå "bruk og kast", men kildesortere ikke - bor i Oslo og her "gjør man ikke det" - men sorterer papir, da. Så Al Gore filmen her om dagen, og jeg ble skremt, ja. Og vi gjør ikke nok her i huset, nei. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Kildesorterer, skrur av lys så mye som mulig, kjøper økologisk når jeg finner noe, skrur av elektriske apparater fremfor å la dem stå på stand-by, går innimellom i stedet for å kjøre bil (men kunne vært flinkere her), pakker søppel så smått som mulig. Det var det jeg kom på nå 0 Siter
Sofline Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Jeg kildesorterer så godt jeg kan, og jeg har ikke bil. Jeg skrur av varmen om natta og er i gang med å skifte ut lyspærene våre med sparepærer. Dessuten kjøper jeg miljøvennlig vaskepulver osv. Det er sikkert ikke så mye, men jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Kanskje jeg får noen tips av å lese denne tråden. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Jeg kildesorterer så godt jeg kan, og jeg har ikke bil. Jeg skrur av varmen om natta og er i gang med å skifte ut lyspærene våre med sparepærer. Dessuten kjøper jeg miljøvennlig vaskepulver osv. Det er sikkert ikke så mye, men jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Kanskje jeg får noen tips av å lese denne tråden. Jeg glemte å skrive at jeg som oftest kjøper økologisk når jeg har muligheten for det. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Jeg har sett mange ok møbler bli kastet, og da tenker jeg alltid at de heller burde gi til fretex.... Jeg gir klær og diverse til Øst-Europa; for en uke siden ga jeg fem sekker som jeg har gjort klart i løpet av det siste året. Jeg kaster plast i vanlig søppel, så der bør jeg prøve å gjøre noe. Er det mulig å kildesortere plast? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.