Gå til innhold

Runners Knee

nrm

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en diagnose på Runners Knee i begge knær fra min fastlege, men han sendte meg til MR for å sikre at det ikke var noe annet. Den viste en liten slimpose under høyre kne, men ikke noe på venstre (som var vondest).

Jeg fikk aldri noe fornuftig svar i forhold til hva jeg skal gjøre med det. Skal jeg forholde meg i ro? Skal jeg trene? Hvordan skal jeg i så fall trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Slimposer i og rundt kneet er der for å skåne leddet. Ved overbelastninger kan de bli større og gi ubehag. Du hadde forresten mindre vondt i leddet hvor man fant en noe forstørret slimpose.

Ved overbelastninger i kneledd gjelder det å bruke fantasien. Når du løper eller går, bruk skog og mark, varier underlaget og bruk ikke samme skoen 2 dager etter hverandre. Bruk sykkelen, men den første tiden med lette tråkk. Ellers er det fint å bruke en slik skade- periode til noe mer generell styrketrening.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...