nrm Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg fikk en diagnose på Runners Knee i begge knær fra min fastlege, men han sendte meg til MR for å sikre at det ikke var noe annet. Den viste en liten slimpose under høyre kne, men ikke noe på venstre (som var vondest). Jeg fikk aldri noe fornuftig svar i forhold til hva jeg skal gjøre med det. Skal jeg forholde meg i ro? Skal jeg trene? Hvordan skal jeg i så fall trene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Slimposer i og rundt kneet er der for å skåne leddet. Ved overbelastninger kan de bli større og gi ubehag. Du hadde forresten mindre vondt i leddet hvor man fant en noe forstørret slimpose. Ved overbelastninger i kneledd gjelder det å bruke fantasien. Når du løper eller går, bruk skog og mark, varier underlaget og bruk ikke samme skoen 2 dager etter hverandre. Bruk sykkelen, men den første tiden med lette tråkk. Ellers er det fint å bruke en slik skade- periode til noe mer generell styrketrening. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.