Gå til innhold

Hva skal du ha til middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pannekaker....mmmm.....det fikk jeg lyst på, eller smørgrøt....hmm, må være underernært av karbohydrater jeg, rart, har jo spist 3 dobble snickers idag, og har nå gått løs på konfektesken :o)))

Rart jeg ikke blir kvalm eller fet :o)

Pannekaker hadde vi i går, tirsdag er stort sett pannekakedag hos oss. :o) Det har bare blitt sånn. Jeg gadd ikke steke flesk i går og da var det noe som manglet ja...

Gjest annlovinda
Skrevet

Freser kyllingen raskt i varm panne på begge sider for å få litt steikeskorpe, så legger jeg den i ovnen (ildfast form) sammen med biter av løk, hele fedd hvitløk og noen sitronskiver. Vanlige kyllingfileter er helt fint, skal det være noe litt ekstra er Livérsekylling konge, enten brystet eller et utbeina lår. :)

Salviesmør: Smør smeltes og freses i gryte sammen med sitronskiver, hele fedd hvitløk og masse fersk salvie. Sil smøret etter at det har putra litt, og vend den ferdigkokte pastaen inn. Server sammen med kyllingen.

Man kan jo lage det med pancetta også, det har jeg trua på! :)

Takk for oppskrift og forklaring.

Blir nok fredagens middag dette.

Skrevet

Pannekaker hadde vi i går, tirsdag er stort sett pannekakedag hos oss. :o) Det har bare blitt sånn. Jeg gadd ikke steke flesk i går og da var det noe som manglet ja...

Flesk er godt til pannekaker ja :o)

Min søster har også det hver tirsdag.

Må nok ha det idag jeg, siden det ble suppe igår :o)

Skrevet

Med egg? Blir det ikke da som en eggerøre md ris? :o/

Neineinei! Man har jo mye mindre egg enn ris! :)

Mista nikket
Skrevet

Jeg har tre hannkjønn i huset og når vi handler en gang i uka så "forlanger" jeg at de kommer med middagstips.

En av dem har plukket ut bla. middagspølser (hvite) så da blir det det i dag tror jeg, med poteter, hvit saus og erter til :)

Til de hvite middagspølsene bruker jeg bestandig blomkål. Og som saus smelter jeg smør eller lager sursøt saus. Det er snadder her i huset.

Gjest Pontiac
Skrevet

Til de hvite middagspølsene bruker jeg bestandig blomkål. Og som saus smelter jeg smør eller lager sursøt saus. Det er snadder her i huset.

Kjekk middag, det er helt klart. En kan gjøre en god forskjellig utav både de hvite og de brune middagspølsene :)

Gjest Tacomix
Skrevet

Neineinei! Man har jo mye mindre egg enn ris! :)

Det var veldig god middag:) Spist det nå idag også:)

Skrevet

Det var veldig god middag:) Spist det nå idag også:)

Kult! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...