Sofline Skrevet 25. april 2007 Forfatter Skrevet 25. april 2007 Aner ikke. Men bladet koster vel ikke så mye, så du kan jo gå i butikken og kjøpe det:-) Jeg bor ikke i Norge. :-) 0 Siter
Speak Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Jeg bor ikke i Norge. :-) Da forstår jeg:-) Men det skal finnes en del tester på nettet også. Dessverre husker jeg ikke adressene:-/ 0 Siter
kanratama Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Det står jo litt over her at du ikke vet hva som kjennetegner et speilreflekskamera, og at kameraet du har ikke er et speilreflekskamera selv om du trodde det? Hvordan kan du si du vet mye om speilreflekskameraer? Alt er relativt. Jeg vet en del om foto, da. Redigering og slikt. Men rent teknisk hva som kjennetegner dem, ante jeg lite om før nå. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. april 2007 Forfatter Skrevet 25. april 2007 Da forstår jeg:-) Men det skal finnes en del tester på nettet også. Dessverre husker jeg ikke adressene:-/ Jeg har sett noen tester på nettet. Canon-kameraene kommer alltid bra ut, men som oftest skårer de dårligere på fargeekthet. Og er det noe som irriterer meg, så er det at fargene på bildet ikke ligner de virkelige fargene. 0 Siter
Speak Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Jeg har sett noen tester på nettet. Canon-kameraene kommer alltid bra ut, men som oftest skårer de dårligere på fargeekthet. Og er det noe som irriterer meg, så er det at fargene på bildet ikke ligner de virkelige fargene. Ja, det er ikke bra om fargene blir feil. Må innrømme at jeg fortsatt ikke har framkalt noen bilder fra dette kameraet. (Fikk det til jul). Men de ser bra ut på PC'n. Men ettersom jeg elsker klare farger så har jeg også kjøpt et filter som jeg bruker på dager med sterk sol. Disse bildene blir enda mer fargesterke enn om jeg ikke bruker filter. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. april 2007 Forfatter Skrevet 26. april 2007 Ja, det er ikke bra om fargene blir feil. Må innrømme at jeg fortsatt ikke har framkalt noen bilder fra dette kameraet. (Fikk det til jul). Men de ser bra ut på PC'n. Men ettersom jeg elsker klare farger så har jeg også kjøpt et filter som jeg bruker på dager med sterk sol. Disse bildene blir enda mer fargesterke enn om jeg ikke bruker filter. Hvor mye koster et sånt filter? 0 Siter
Speak Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Hvor mye koster et sånt filter? Dyrt. Mener jeg betalte drøyt 500,-. Men dette er til min største linse. Det var billigere til den linsa som fulte med kameraet. Det som også er bra med å ha et slikt filter er jo at du sparer linsa di. Bedre å bytte filter enn å bytte linse om noe skulle skje. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. april 2007 Forfatter Skrevet 26. april 2007 Dyrt. Mener jeg betalte drøyt 500,-. Men dette er til min største linse. Det var billigere til den linsa som fulte med kameraet. Det som også er bra med å ha et slikt filter er jo at du sparer linsa di. Bedre å bytte filter enn å bytte linse om noe skulle skje. Takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.