Gjest uti Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Er det lov å si at han har lyst til å dø og er så deprimert at man tenker alvorlig på selvmord når man er i gruppeterapi? Tenker på å begynne med gr.terapi, men jeg takler så dårlig å få høre om at folk vil dø. 0 Siter
Gjest ghb64 Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Hvis du begynner i gr.terapi kan du si at du takler så dårlig å få høre om at folk vil dø. Det er jo vanlig å ta noe hensyn til hverandre i en slik situasjon. Jeg har selv gått i gr.terapi å hatt sterke selvmordstanker uten å snakke direkte om det. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Det kommer vel an på hvilke regler en setter før gruppa begynner. 0 Siter
vanilje Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Jeg har gått i gruppeterapi der en av gruppens deltakere nesten daglig fortalte om selvmordsplaner etc. Dette var utrolig tungt å høre på og gikk dypt inn på meg. Etterhvert ble dette tatt opp (pga en hendelse), og personen fikk det bedre. Jeg ville ha spurt på forhånd om det er noen regler ang visse tema. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.